Článek
Už během pátečního pokračování osmého podniku mistrovství světa se ale Kopecký posunul na desátou příčku a během soboty se prokousal až na sedmé místo, které v závěrečné etapě udržel. „Podařilo se mi hned v úvodu nedělní etapy odrazit atak soupeřů za mnou. To již bylo jasné, že o vynikající sedmou pozici nás může připravit buď velká smůla nebo fatální chyba,“ uvedl spokojený Kopecký v tiskové zprávě svého týmu.
Pětadvacetiletý rodák z Opočna se pod Akropolí představil podruhé v kariéře, při loňské premiéře ale kvůli závadě na kole cíl neviděl. Letos se proto snažil jet s větší opatrností. „Po loňských zkušenostech jsme věděli, že soutěž je skutečně extrémně náročná. Stále jsem měl na paměti, že nerozhoduje jenom absolutní rychlost, ale i ohleduplnost jezdce k automobilu a pneumatikám. Podmínky zde panují tak drsné, že prakticky na každém metru rychlostní zkoušky lze zásadně poškodit pneumatiky nebo vůz,“ přiblížil Kopecký podmínky na trati.
Pro navigátora Schovánka má výsledek z Řecka osobní charakter. „V roce 1981 v Řecku vybojovala česká posádka Václav Blahna-Pavel Schovánek s vozem Škoda 130 RS osmou pozici v absolutním hodnocení. Nám se tedy podařilo vylepšit tento historický výsledek a stejně jako můj otec i já jsem navigoval v soutěžním automobilu značky Škoda. Nepochybuji o tom, že z našeho úspěchu má můj otec obrovskou radost,“ doplnil osmadvacetiletý kopilot.
Česká posádka má po polovině letošního ročníku MS na kontě celkem čtyři body a v průběžném pořadí seriálu figuruje na třináctém místě. Vedení v šampionátu potvrdil o víkendu třetím triumfem v sezóně Fin Marcus Grïnholm s fordem, obhájce mistrovského titulu Francouz Sébastien Loeb z týmu Citroën ztrácí na druhém místě devět bodů. Seriál se přehoupne do druhé poloviny při Finské rallye, která je na programu po pauze na začátku srpna.