Hlavní obsah

Kopecký bojoval o vteřinky na trati, mechanici v servisu

PONTA DELGADA

Velké nervové vypětí prožila posádka továrního vozu Škoda Fabia S2000 Jan Kopecký-Petr Starý hned v první etapě Rallye Azory, osmého dílu šampionátu Intercontinental Rallye Challenge. Stroji druhého muže průběžného pořadí šampionátu totiž v průběhu třetí rychlostní zkoušky prvního dne nefungovala stoprocentně spojka a řízení.

Foto: Sport.cz

Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia S2000.

Článek

„Hned po první zkoušce jsem cítil, že řízení není stoprocentní. Před třetím měřeným úsekem už to bylo hodně špatné a navíc začala zlobit i spojka. Ale mechanici odvedli fantastickou práci,“ chválil tým Kopecký po večerním servisu.

Mechanici ve večerním servisu výměnu potřebných dílů zvládli bravurně a devětadvacetiletý jezdec opustil servisní zónu ještě osmapadesát vteřin před vypršením dvacetiminutového limitu.

V čele soutěže je po prvním dnu finský pilot Juho Hänninen. „Místy byla trať hodně kluzká, ale se všemi nástrahami jsme se vyrovnali bez problémů,“ hodnotil pětadvacet měřených kilometrů čtvrteční etapy osmadvacetiletý Fin v servisní zóně v Ponta Delgada.

Rodák z městečka Punkaharju vyhrál druhou rychlostní zkoušku prvního dne, což mu v součtu časů vyneslo těsné vedení. Do páteční etapy by měl vyrazit jako pátý. Ještě však nemá jistotu. Prvních pět jezdců totiž pojede v obráceném pořadí. „Tohle pravidlo je naprosto nesmyslné. Na každé soutěži organizátoři řeší situaci jinak. Někde se otočí prvních deset, tady pět,“ zlobil se Hänninen.

Kopecký si přál déšť 

Bylo totiž nadmíru jasné, že jeden z hlavních rivalů v boji o titul Chris Meeke s Peugeotem 207 S2000 startující jako první zvolnil, aby měl do dalších bojů lepší startovní pozici. Desetivteřinové manko z druhého úseku ho sesadilo na šestou pozici, tudíž pojede až za Hänninenem. „Deset sekund tady neznamená nic,“ odmítl finský pilot, že by se jeho sok z boje o prvenství vyřadil.

Ještě víc byl však vytočený z nerozhodnosti pořadatelů. „Nebyli schopní předem říct jestli pořadí otočí po druhé nebo třetí rychlostní zkoušce,“ čertil se Hänninen. Po druhém testu byl totiž v průběžném pořadí druhý, tudíž by do pátečních devíti erzet vyrazil jako čtvrtý. Podle večerního pořadí by však měl do bojů o vteřiny vyrazit pátý.

Pravidlo se nelíbí ani Kopeckému. „Budeme muset čistit trať. Doufám, že alespoň trošku zaprší, což by nám pomohlo,“ přál si český pilot. „Zkoušky vedou po cestách mezi kamennými zídkami, místa kolem není moc. Člověk nesmí auto pustit do smyku, aby neurazil kolo,“ vyprávěl Kopecký.

Rallye Azory - po 3. rychlostní zkoušce
1. Hänninen, Markkula (Fin., Fabia S2000) 18:35,8 min., 2. B. a C. Magalhaes (Port., Peugeot 207 S2000) +0,2, 3. Mikkelsen, Floene (Nor., Fiesta S2000) +0,2, 4. Kopecký, Starý (ČR, Fabia S2000) +5,5, 5. Sousa, Silva (Port., Fiesta S2000) +11,3, 6. Meeke, Nagle (Brit., Peugeot 207 S2000) +12,3.