Článek
„Pochopitelně jsem zklamán. Ačkoliv jsme očekávali v dnešní etapě rychlostní zkoušky, ve kterých bude silně hrozit vzhledem k povrchu testů nebezpečí defektu, nelze tomuto riziku nikdy stoprocentně předejít,“ uvedl v tiskové zprávě svého týmu Kopecký.
Páteční etapa se skládala se čtyř rychlostních testů, každý v délce téměř třicet kilometrů. Zatímco charakter čtvrteční etapy připomínal rychlé finské soutěže, páteční druhé dějství naopak nabídlo erzety vedoucí po rozbitých cestách s hlubokými kolejemi a povalujícími se balvany.
„V úvodním testu jsme se posunuli v průběžném hodnocení na druhou pozici. Ve druhé dopolední rychlostní zkoušce však v pasáži několika zatáček ležel za horizontem vyhrabaný balvan přímo ve stopě. Když jsem jej zaregistroval, nešlo zamezit střetu s tímto kamenem, který následně prorazil levou přední pneumatiku,“ líčil Kopecký.
Česká posádka zkusila dojet do cíle erzety s prázdnou gumou, nakonec ale musela kolo vyměnit a nabrala čtyřminutovou ztrátu. „Museli jsme kolo měnit na rychlostním testu, do cíle nejdelší vložky soutěže bylo ještě daleko,“ podotkl Kopecký.
„Soutěž byla velmi dobře rozjetá, opustilo nás ale štěstí. Nezbývá nic jiného, než se pokusit v závěrečné etapě ztrátu snížit a dosáhnout co nejlepšího možného umístění,“ dodal český závodník, který po třech soutěžích seriálu IRC figuruje na průběžném třetím místě. K vítězství v Rusku má nejblíže Fin Juho Hanninen jedoucí stejně jako Kopecký s peugeotem.