Článek
Kopecký se na konec první desítky posunul v sobotní části soutěže a v neděli chtěl zaútočit na bodovanou osmičku. Snahu české posádky ale zkomplikoval prasklý zadní stabilizátor, kvůli kterému nakonec musela bojovat o desáté místo se Solbergem. Kopecký norského jezdce dokázal v posledních dvou erzetách porazit a vrátil se na svou původní pozici.
"Korsika je sice asfaltová soutěž, ale je velmi těžká. Její náročnost spočívá jak v členitosti, tak ve velkém množství zatáček, které na sebe neustále navazují. Rychlostní zkoušky v tomto složitém horském terénu přesahují třicet kilometrů, neustále se mění druh asfaltu a na trati jsou vyházené obrovské kameny, na kterých jsme měli během dneška dva průrazy," přiblížil podmínky na trati Kopecký
Na rozmanitých tratích si své užijí jak piloti, tak navigátoři. "Rozsah rozpisů na jednotlivých rychlostních zkouškách na Korsice je oproti Španělsku téměř dvojnásobný - místo 25 stránek rozpisu zde máme až 50 stránek," potvrdil spolujezdec Filip Schovánek.
Mladá česká posádka na Korsice uzavřela první část letošní sezóny, kde se o mistrovské body prala z největší části na asfaltu. "Teď nás čekají šotolinové soutěže, na kterých nemáme tolik zkušeností. Začne nám jakési školní období, jelikož na šotolině máme odjeto minimum kilometrů a ve Škodě Fabii WRC dokonce vůbec žádné," dodal Schovánek.