Článek
Kopecký ještě nikdy v Rusku nezávodil, a dokonce je v zemi, kde „zítra znamená včera“, vůbec poprvé. „Poznávám tak nejenom šotolinové erzety, ale i výjimečnost této země. Rychlostní testy jsou zde poměrně zajímavé, povrch je hodně podobný Finské rallye, ale podstatně rozbitější,“ přiblížil první zkušenosti v tiskové zprávě svého týmu.
Šestadvacetiletý český pilot s bohatými zkušenostmi z mistrovství světa při posledním závodu v Belgii vážně havaroval, ze střetu s betonovým sloupkem, který trefil v rychlosti kolem 130 km/h, naštěstí vyvázl i se svým spolujezdcem bez zranění.
„Vyhnout se kusu železobetonu nebylo možné, trať lemovala alej vzrostlých stromů. Následoval náraz a auto bylo doslova katapultováno, převrátila se přes střechu a přistálo asi patnáct centimetrů vedle zděného pilíře, který zpevňoval mostní konstrukci u řeky. Náraz byl tak silný, že sloupek prorazil hliníkovou ližinu pod motorem a poškodil i motor,“ popisoval nepříjemný okamžik.
Kopeckého vůz před startem Ruské rallye, jemuž navíc předcházel test ve Finsku, tak prošel náročnou opravou. „Vše fungovalo bezchybně nejenom při shakedownu, ale i během testu ve Finsku,“ pochvaloval si Kopecký, jenž bude v Rusku hájit průběžnou třetí příčku v seriálu.
Soutěž v okolí města Vyborg (cca 150 km od Petrohradu) odstartuje ve čtvrtek, kdy na piloty čekají čtyři měřené úseky. Další osm erzet posádky absolvují v pátek a v sobotu.
Pořadí IRC (po 4 soutěžích z 10) |
1. Rossetti (It./Peugeot) 26 bodů, 2. Vouilloz (Fr./Peugeot) 22, 3. Kopecký (ČR/Peugeot) 12, 4. Loix (Bel./Peugeot) 11, 5. Basso (It./Fiat) 8 |