Článek
Dakarská rallye je náročná dvoutýdenní šichta, kde fyzička hraje jednu z důležitých rolí. Nicméně přípravu Tomáškovi narušil právě jeho zánět slepého střeva.
„Moc jsem o tom nechtěl mluvit, aby to neznělo jako nějaké výmluvy. Ale příprava mi chybí, tři týdny jsem měl se slepákem komplikace. Z nemocnice mě pustili ve středu, nic mě nebolí. Tak se do toho opatrně opřeme a do Dakaru budu snad fit,“ věří Tomášek.
Celý tým se v neděli v Sedlčanech, kde má Macíkův tým zázemí, rozloučil s fanoušky, protože aktuálně převáží techniku do Barcelony, odkud lodí poputuje na Arabský poloostrov. Snad je Tomáškův „slepák“ jediným výraznějším problémem, protože nový kamion, s nímž se Macík pustí do obhajoby, zatím šlape dokonale.
Nahradil Čendu, s nímž pilot triumfoval, dostal jméno Bohouš a jsou na něm vylepšené zdánlivé „maličkosti“. „Jde v našem vývoji o EVO 4. Všechno je přesnější, v kabině mám jiné ovládání elektroniky i jinou sedačku. Přijeli jsme v říjnu do Maroka, ujeli pár kilometrů a všechno fungovalo. To je směrem k Dakaru strašně důležité,“ říká Macík ve videoreportáži Sport.cz.
V tomto týdnu pak organizátoři definitivně odkryjí karty, zveřejní přesnou trasu nového ročníku a „nástrahy“, které na závodníky čekají. Obavy po lednovém klání vzbuzuje především etapa Chrono 48, kdy posádky nocovaly na trati a nemohly využívat pomoci mechaniků.
„Ta by znovu mohla děním nejvíc zamávat. Měla by se odehrávat na kamenitých cestách a kamiony budou mít při takové porci kilometrů problém s pneumatikami, aby je udržely v pořádku. Nikdo si jich nemůže vézt velkou spoustu do bivaku,“ říká mechanik David Švanda.
To Macík ví, že na Dakaru číhá nebezpečí na každém kilometru. „Dakar je složitý. Máte tam duny, kamení, skály, každý den se může něco stát. I když vím, že máme nejlepší auto, máme natrénováno, a i když si věřím, tak jsou tam další piloti se skvělými kamiony. Když to někde podělám, budou před námi. Obhajoba je výzvou a já to tak beru. Že by na mě ale byl větší tlak, to se říct nedá.“