Článek
"Je to naše šťastné číslo. Když jsme ho měli, dojeli jsme na pátém místě. Doufáme, že se to bude opakovat," uvedl Kolomý na dnešní tiskové konferenci v Praze.
Jen na štěstí ale spoléhat nebude. Po nezdaru v letošním roce, kdy jej zastavily technické problémy, tým Tatra Buggyra Racing výrazně vylepšil svůj speciál.
"Myslím, že jsme připraveni na sto procent. Máme najeto spousty kilometrů. Věřím, že budeme konkurovat silným týmům, kterým se postavíme. Musíme zvednout hlavu a jít proti nim přímou cestou," řekl Kolomý, jenž bude opět v kamiónu sedět s bratry Davidem a Reném Kiliánovými.
Kolomý měl původně na Dakaru 2015 intenzivně spolupracovat s Alešem Lopraisem a Jaroslavem Valtrem, avizovaný společný tým ale nakonec nevznikl. Loprais po problémech s homologací své tatry pojede s kamionem MAN, Valtr bude na startu chybět.
Spolupráce nemá smysl
"Když jsme anoncovali naši alianci, nikdo z nás netušil, jak vážná situace Aleše s homologací je. Nakonec nejede s tatrou, takže spolupráce nemá smysl," uvedl manažer týmu Jan Kalivoda.
Valtr ještě nemá k dispozici nový kamión, který mu měla Buggyra postavit. "Po návratu z letošního Dakaru přišli kluci s tolika nápady a inovacemi, že jsme se rozhodli, že se budeme soustředit na změny a pojedeme jen s jedním autem. Nemělo cenu stavět druhé, to uděláme až pro rok 2016," řekl Kalivoda.
Kolomého krach chystaného projektu mrzí. Stejně jako další čeští účastníci rallye v minulosti několikrát uvedl, že případná spolupráce by všem ulehčila nerovný boj s továrnímu týmy Kamazu nebo MANu.
"Byl jsem natěšený, ale nedopadlo to. Pral jsem se s tím v minulosti a budu bojovat dále. Není to pro mě nic nového. Vždy se musíme spolehnout sami na sebe. Jsem spokojený s tím, jak na tom s Buggyrou a Tatrou jsem. Pro mě, jako pro pilota, je to parádní," řekl Kolomý.
Nadcházející ročník Rallye Dakar začne v Buenos Aires první etapou 4. ledna, cíl je v argentinské metropoli 17. ledna.