Článek
„Vždycky jsem říkal, že Dakar je především o štěstí. Namontovali jsme spoustu nových technologií, zkoušíme věci, které tu nikdy nebyly a je potřeba to pořádně prověřit. Byli jsme v Maroku, Tunisu, ale zdejší podmínky se nedají nikde nasimulovat. Dakar je jen jeden. Nejhorší je, že auto jede perfektně, ale potkaly nás nepředvídatelné poruchy. I to se prostě stává," podotkl pro týmový web pilot Martin Kolomý. Připomněl zásadní závadu, jež silně ovlivnila průběh - v 5. etapě odešel kompresor a trvalo dlouhých osm hodin, než se ho podařilo opravit.
Během volné soboty tak na řadu přišlo i bilancování. Technický ředitel týmu Buggyra Robin Dolejš si sepisoval své poznatky. „Už mám několik popsaných áčtyřek. V letošním ročníku zaplatíme drahou daň za hledání výkonnosti a spolehlivosti. Dosavadní průběh ale hodnotím velmi pozitivně. Dakar totiž není jen o technologii a rychlosti závodního vozu, ale i o rychlosti a přesnosti logistického týmu pružně reagovat na vzniklé situace. Pro další ročník proto už teď chystáme nový komunikačně-logistický Buggyra systém," prozradil plány Dolejš.
Šlapal na plyn jako hovado...
Mezitím se z Kolomého stala hvězda nejen českých médií. Výkon, kdy se rozhodl 6. etapu dojet jen na třech kolech, se zapisuje do dějin. Český borec si také hned padl do noty s jedním z nejznámějších rebelů, Američanem Robby Gordonem. Oba teď mají velmi podobnou fanouškovskou základnu. Kolomý totiž od fanoušků dostal stovky pozitivních ohlasů, které jeho posádku podporují a ženou dál. Sám Martin Kolomý by své rozhodnutí spíš přirovnal ke známým „blikancům" fotbalisty Tomáše Řepky.
„Vlastně vůbec nevím, co mě to napadlo jet po třech kolech. Své sehrálo vyčerpání a především euforie, když se něco takového stane a vy jste přitom jen pár kilometrů od cíle. Když jsem viděl, že nemáme kolo, tak jsme ho šli sebrat, naložit a pak si jen pamatuji, jak jsem vypálil, a Kilda řval, že jsem hovado," popisuje se svým typickým úsměvem nezapomenutelný moment Kolomý, který si v bivaku vysloužil přezdívku „Mr. 3wheel", volně přeložitelné jako Tříkolák.
A jak vlastně dokázal „FatBoye" na třech kolech v těžkém terénu do cíle vůbec dovézt? „Musel jsem furt šlapat na plyn, aby váha byla na zadní nápravě. Celkem to fungovalo, jen v zatáčkách to bylo složité," vylíčil jízdu Kolomý.
Nedělní 7. etapa tentokrát připomíná smyčku, která kamióny vyvede a opět přivede do Salty.