Článek
Kolomý jednal o možnosti setrvat v kamionu s týmem Martina Macíka, pak ale dostal příležitost svézt se v závodním speciálu od Prokopa. „Myslel jsem, že po deseti minutách vrátím licenci i řidičák. Je to fičák, jak to má Martinův tým naladěné, jak to zatáčí, akceleruje... Neporovnatelný rozdíl," líčil nadšeně na čtvrtečním setkání s novináři o prvních zkušenostech s vozem, který je o osm tun lehčí než tatra, s níž dosud nástrahy Dakaru překonával.
Roli dvojky plnící úlohu rychlé asistence přijal šestačtyřicetiletý závodník bez problémů. „Pravidla jsou nastavená a tak to bude. Už s ohledem na to, že jsem kvůli smlouvě u Buggyry nemohl testovat, neodjel jsem žádný závod. Nic si neslibuju, chci si soutěž užít, zajezdit si s autem. Jako se děti těší na Večerníček, tak já se letos těším na Dakar," dodal se smíchem rodák z Bruntálu.
Místo Tománka Chytka
„Upeklo se to relativně rychle, i proto je role druhého jezdce pro Martina ideální. Není tam takový tlak, jako kdyby jel pro výsledek," poznamenal Prokop, který se vedle jednání s Kolomým musel vyrovnat s obtížnou situací. Tradiční navigátor jihlavského závodníka Jan Tománek totiž na začátku října utrpěl těžké zranění při havárii během soutěže v Maroku a jeho start v Saúdské Arábii byl vyloučený.
Prokopova volba nakonec padla na Viktora Chytku. „Jendovi už se naštěstí daří lépe, ale stále není fit, aby mohl závodit. Vypadá to na půl roku léčby. S Viktorem máme společně najetých dva tisíce kilometrů v poušti, spolupráce by měla fungovat," věří český jezdec.
Rallye Dakar se po jedenácti ročnících v Jižní Americe znovu stěhuje a v lednu příštího roku se uskuteční v Saúdské Arábii. Poprvé se slavná soutěž konala v roce 1979, kdy ji poprvé na trase z Paříže do senegalského Dakaru zorganizoval francouzský závodník Thierry Sabine. V Africe se odjelo 29 ročníků, jubilejní třicátý byl v roce 2008 zrušen kvůli nebezpečí teroristického útoku. Od roku 2009 se soutěž jezdila v Argentině, Chile, Peru či Bolívii.