Článek
Nabitý týden. Na jeho začátku představil tým Tatra Buggyra Racing sídlící v Roudnici nad Labem v prostorách Národního Technického Muzea v Praze své plány, před víkendem už má úspěšně za sebou technické přejímky ve francouzském přístavu Le Havre.
"Samozřejmě, že chceme vyhrát a uspět, ale víme, jak vzdálený cíl to je. Musí se potkat spousta faktorů. Přistupujeme k Dakaru pokorně," avizuje šéf týmu Jan Kalivoda.
Buggyra media
Martin Kolomý se těší na množství písku, které závodníky čeká. V dunách a písku by se mělo odjet až 70 procent z 3000 závodních kilometrů. "Písek mám rád. Doufám jen, že nebudeme vylézat z auta a vykopávat nebo ležet na boku," usmívá se rodák z Bruntálu před svým jubilejním desátým Dakarem.
"V rozježděném písku to bude peklo na zemi. Když se dostaneme zdraví do cíle, budeme spokojeni. Jsem velký optimista, ale na druhou stranu si uvědomuji, že už jsme měli hodněkrát různé problémy, snad se nám tentokrát vyhnou," doufá Kolomý, v jehož posádce bude opět navigátor Rostislav Plný a mechanik Jiří Stross.
Šoltys se rád zbavil nadmořských výšek v Bolívii
Druhý kamion bude řídit Martin Šoltys, kterému letos při své premiéře těsně unikla nejlepší desítka. Dojel na slušném dvanáctém místě. "Doufám, že druhý start bude o něco jednodušší. I když jsem se při premiéře písku trochu bál, tak jsem si ho nakonec zamiloval. Jsem celkem rád, že se pojede jen v Peru a ne v nadmořských výškách v Bolívii," líčí Šoltys, jenž se chce posunout do elitní desítky konečného pořadí.
Na jedenačtyřicátý Dakar se vydává i legendární navigátor Josef Kalina, ovšem v poněkud jiné roli, než byl doposud zvyklý. „Letos mě čeká role moderátora pořadu Dakar za oponou, který běžel na České televizi již loni a Buggyra pro nadcházející Dakar projekt převzala. Podíváme se v něm především do zákulisí týmů a porozhlédneme se i po závodní trase v Peru," předesílá Kalina.