Článek
„Propojení mého životního příběhu s Centrem Paraple je jasným vyvrcholením všeho. Zároveň je to logický konec škodovky a možná i mé stopy na Dakaru,“ řekl Klymčiw, jenž měl na soutěži dvě vážné nehody a před pěti lety si zlomil několik obratlů. „Škodovka mi poté pomohla vrátit se na Dakar i do normálního života. Napadlo mě, že má sílu a je tam nějaká energie. Myslím si, že je schopna pomoct i jiným. Já osobně vděčím své fyzioterapeutce za to, že po vážném zranění chodím, a tohle místo je plné podobných andělů.“
Start na 46. ročníku rallye začal zařizovat na poslední chvíli. „Byl jsem přihlášený s toyotou, protože jsem si chtěl svůj poslední Dakar užít a jet se tam bavit. Toyota nepotřebuje ani vyměnit olej a soutěž odjede, proto jsem chtěl jet i bez mechanika. Asi před šesti týdny jsme ale vymysleli tento šílený nápad,“ uvedl.
Při osmém dakarském startu bude Klymčiw získávat finance pro Paraple od sponzorů i fanoušků, kteří jej budou odměňovat za odjeté závodní kilometry i za splnění různých úkolů. „Princip je takový, že každý den bude mít svého sponzora. Když například ujedu 300 kilometrů, dostane centrum 30 000 korun. Plus tam budou i prémie za umístění,“ přiblížil Klymčiw. Slíbenou podporu už má od partnerů projektu „Škodovkou na Dakar“.
Další bonusy může Centrum Paraple získat, když posádka splní určité úkoly. „Něco už jsme vymysleli. Například, že si obarvím vlasy na červeno nebo že budu celý den mlčet,“ uvedl. Finance chce tým získávat i prodejem speciální edice fotografií Mariana Chytky a aukcí na březnovém galavečeru v Národním technickém muzeu v Praze.
S Dakarem chtěl Klymčiw skončit i proto, že i v doprovodné kategorii Klasik začal závodit jako dříve na motocyklu. „Opět jsem na sebe začal tlačit, jako když jsem jezdil na motorce. Šel jsem jen po výsledku, a když se vám nedostavuje, tak vás to deprimuje. I špatná zkušenost se sebou, jak se dokážu chovat, tak mě dovedla k myšlence spolupracovat s Centrem Paraple a pomoct jiným, protože je potřeba se někdy v životě zastavit. Když se nám to povede, a věřím, že ano, tak to budu brát jako největší vítězství v závodní kariéře,“ přiznal Klymčiw, jehož dakarským maximem mezi motocyklisty je 12. místo z roku 2017.
Startující v kategorii Klasik neabsolvují shodnou trať jako běžní účastníci rallye, ale jezdí v méně náročných terénech a podle pravidel takzvané setinové rallye nebo jízdy pravidelnosti. Musejí dodržovat stanovené rychlosti a kontrolní body projíždět v daný čas.