Článek
Kaštan se vrhl do dálkových maratónů v roce 1995 po patnácti letech závodění v různých odvětvích motoristického sportu jako jsou motokros, enduro, karting či formule 1600. Jako první absolvoval dálkový závod Master rallye Paris-Peking. O rok později už nechyběl ve startovní listině Rallye Dakar a postupně se stal nejznámějším českým motocyklovým jezdcem cross-country rallye.
Dvaačtyřicetiletý Kaštan se po dvou letech v sedle KTM vrátí ke značce, která - jak sám říká - se stala jeho srdeční záležitostí. Na Suzuki brázdil pouště Karakum, Kyzylkum a Gobi při dvou cestách z Paříže do Pekingu v letech 1995 a 1996. Celkem třikrát jej motocykl japonské provenience provázel i na rallye Dakar v letech 1996, 1997 a 2004. Na trať 29. ročníku Dakaru vyjede s rallyovým speciálem postaveným na bázi Suzuku DRZ 400.
Ivo Kaštan na Rallye Dakar | |
1996 | 2. místo ve třídě do 400 ccm - Suzuki DR 350 |
1997 | 2. místo ve třídě do 400 ccm - Suzuki DR 350 |
1998 | odstoupil v polovině rallye zejména pro organizační zmatky - Triumph Tiger |
2000 | 5. místo ve třídě do 400 ccm - Honda XR 400 |
2004 | odstoupil kvůli poškozenému motocyklu - Suzuki DRZ 400 |
2005 | 4. místo ve třídě SP 450 ccm - KTM 450 Rally |
2006 | 2. místo ve třídě Maratón 450ccm, 2 místo ve třídě jezdců bez asistence, 30. příčka v celkovém pořadí - KTM 450 Rally |