Článek
Poslední dva roky mu bylo jasné, že jestliže se chce ve světě rallye dostat z juniorské kategorie výš, musí přesednout do jiného auta. Koketování s myšlenkou na vůz sorty WRC Martina Prokopa záhy přešlo, neboť si promptně spočítal, že takové peníze nedá nikdy dohromady. Proto se rozhodl pro kategorii S2000 a seriál mistrovství světa SWRC.
Úřadující juniorský mistra světa v rallye Martin Prokop (vlevo) bude v letošním seriálu startovat s Fordem Fiesta S2000, druhým pilotem nově vzniklého týmu bude Jaromír Tarabus.foto: Zdeněk Sluka
Majitel, šéf a jezdec zároveň
„A i proto jsem dlouho jednal s tuzemskou automobilkou, neboť v této kategorii jsou momentálně jen dvě rychlá auta - fabie a fiesta. Jenže v mladoboleslavské automobilce jsem se podpory pro seriál mistrovství světa nedočkal, takže po cesta za La Manche po boku Antonína Charouze a prezentaci soutěžní Fiesty S2000 jsem bleskově přeřadil,“ prozrazoval Martin Prokop, proč rozhodnutí změnil, objednávku v Mladé Boleslavi zrušil a letošní mistrovství světa pojede v barvách nově založeného Czech Ford National Teamu, jehož je jezdcem, majitelem a šéfem současně.
Zatím jezdil jen kolem dílny
První ostrá Fiesta S2000 už do Čech dorazila a juniorský mistr světa ji ve čtvrtek v Praze představil. Pochopitelně vyvedenou v národních barvách, samozřejmě doprovázenou velkým očekáváním.
Úřadující juniorský mistr světa v rallye Martin Prokop.foto: Zdeněk Sluka
„Zatím jsem s ní ujel pouhé dva kilometry kolem dílny, takže s nějakým osobním hodnocením nemohu sloužit. Po technické stránce je to ale malá kopie velkého Focusu WRC a i proto ji mohli u Fordu vyvinout během jediného roku. A samozřejmě jí dát do vínku vítězné geny, což Fin Mikko Hirvonen při ostré premiéře na slavné Rallye Monte Carlo dokázal, neboť konkurenty za sebou nechal s dvouminutovým odstupem,“ netajil Martin Prokop nadšení z auta, za jehož volant usedne už v polovině února při zahajovacím podniku letošního seriálu mistrovství světa - Švédské rallye.
Do zámoří musí dvakrát
Prvním ze sedmi, které si v šampionátu vybral, neboť do svého programu zahrnul kromě Švédsku starty v Mexiku, na Novém Zélandu,v Německu, Francii, Anglii a Finsku. „Při rozhodování hrála větší roli logistika a ekonomické náklady než má obliba jednotlivých soutěží a šance v nich uspět. Třeba na dvě zámořské rallye musíme, neboť snahu mou i dalších soukromých týmů vyhnout se jim anebo startovat jen na jednom podniku za oceánem FIA smetla ze stolu. Proto do Mexika a na Nový Zéland musíme, i když budu půl roku bez auta, což nebude ani trochu jednoduché,“ posteskl si Martin Prokop.
Času se nedostává. Proto chce titul
Přesto jde do sezóny s jediným cílem... „Nemám čas sbírat zkušenosti, natož pak se učit, chci zase bojovat v seriálu o nejvyšší příčky a titul. A to přesto, že proti sobě budu mít mistry světa či bývalé tovární jezdce. Proto se i za dva týdny postavím ve Švédsku na start s tím, že chci být zase nejlepším jezdcem hned za Skandinávci, jimž se dá na sněhu a ledu těžko konkurovat. Vždyť oni se i podle barvy sněhu dovedou rozhodnout, jak jet," plánuje úřadující juniorský šampión v rallye Martin Prokop, že už v prvním letošním podniku by rád získal mistrovské body do seriálu mistrovství světa SWRC.