Článek
Přestože Martin Kolomý nakonec zůstal jednu příčku za první desítkou, je spokojený. Domů se vrátil se speciální cenou pořadatelů za bojovnost a tři vyhrané etapy.
„Na dálkových závodech automobilů je to jako na Tour de France. Nikdo si nepamatuje jméno čtvrtého jezdce celkového pořadí, ale to, že Štybar vyhrál etapu a Svorada dokonce sprint v Paříži, ví každý fanoušek," nabízí Kolomý paralelu se souběžně jetým cyklistickým závodem. „Byl to pro mě rozhodně nejtěžší závod, co jsem kdy jel. Vyhrál jsem tři etapy, více vítězství na svém kontě měl pouze Sotnikov, na kterého jely ve druhé části ostatní kamazy. A co je neméně důležité, najel jsem na své dosavadní poměry strašnou spoustu ostrých kilometrů. Náš technický ředitel Robin Dolejš se děsil toho, jak šíleným množstvím dat se budeme muset prokousat," líčí pilot.
Závodní speciál Tatra Phoenix podle slov Kolomého až na jednu etapu doslova letěl a získal si obdiv i u samotného šéfa celé Silk Way Rally a dakarské legendy Vladimíra Čagina. „Neustále se chodil dívat na podvozek a ukazoval rukama nechápavé posunky, jak takto dokonale dokáže kopírovat terén," popisuje úsměvné situace Dolejš.
Teď už se Kolomý začne chystat na lednový jubilejní 40. ročník Rallye Dakar. V srpnu se ještě představí na offroadovém závodě Hungarian Baja, poté už bude tým pracovat na technice. "Musíme ještě pár věcí doladit, ale myslím, že bychom mohli na Dakaru něco ukázat," věří Kolomý, jenž by se v příštím roce nebránil ani dalšímu startu na Rallye Hedvábná stezka, která by tentokrát měla vést z Číny do Ruska. "Dakar bude vždy číslo 1, ale když se podaří zajistit finance, chtěli bychom jet i za rok," avizuje.