Hlavní obsah

Hvězdný Ogier před startem rallye v Česku: Zdejší silnice jsou hrbolaté a málo přilnavé

Před rokem ho tu zbrzdil defekt, on záhy ztratil motivaci a po české části Středoevropské rallye rezignovaně říkal: „Jedinou dobrou zprávou je, že dnešek už skončil.“ Letos osminásobný mistr světa Sébastien Ogier drží před čtvrtečním startem závodu v Praze už jen teoretickou šanci na další titul, přesto před dvěma týdny na Strakonicku testoval a později Francouz pro oficiální stránky WRC řekl: „České silnice jsou hrbolaté, rychlé, ale málo přilnavé.“

Foto: Predrag Vuckovic / Red Bull Content Pool

Osminásobný mistr světa v rallye Sébastien Ogier z Francie

Článek

Mnozí čeští řidiči, zejména ti, kteří jezdí po cestách nižších tříd, budou souhlasně přikyvovat. Nicméně pro rallyeové machry je to spíš výzva, byť hodně náročná. Středoevropská rallye se kromě české části Šumavy odehrává ještě v Rakousku a Německu, což hodně mění charakter tratí.

„Samotná trasa je pro jezdce velmi vyčerpávající, protože nás čeká dost úseků a různé druhy silnic během jediného víkendu. České silnice jsou hrbolaté, rychlé, ale málo přilnavé. Pak jsou zde plynulé měřené úseky v Rakousku a Německu. Jen doufám, že počasí nebude tak náročné jako loni,“ uvedl Ogier.

Předminulý týden 40letý Francouz trénoval v Čečelovicích na Strakonicku, aby přivykl zdejším tratím. A byť mezi jednotlivci ho na třetím místě od vedoucího Belgičana Neuvillea dělí 41 bodů, tudíž šance na další titul je mizivá, v Poháru konstruktérů „jeho“ Toyota pořád dotírá na Hyundai. Rozdíl činí 17 bodů.

„Jsem extrémně motivovaný. Cílem je pokusit se vyhrát poslední dva závody mistrovství světa a získat titul mezi značkami,“ říká Ogier s tím, že Středoevropskou rallye, která odstartuje ve čtvrtek na Pražském hradě, považuje za svůj domácí závod. „Jasně, jedničkou pro mě pořád bude Monte Carlo, ale od Středoevropské rallye mě dělí jen dvě hodiny jízdy z Mnichova, kde bydlím. Těším se, že na trati bude stejně ohromující množství lidí jako minulý rok.“

Středoevropská rallye otevře program ve čtvrtek dopoledne, kdy je v plánu od 10 hodin v Točné u Prahy shakedown. Následuje od 14 hodin ceremoniální start na Hradčanském náměstí, o hodinu později posádky vyrazí do úvodní rychlostní zkoušky na dostihovém závodišti v Chuchli (doprovodný program tu začíná už v 9 hodin). Večer je nachystána noční divácká zkouška v Klatovech.

Foto: Lukáš Chum/CER

Sébastien Ogier při nedávném tréninku v Čečelovicích.

Během pátečního dne uvidí diváci šest měřených úseků se startem v Klatovech, Strašíně a Šumavských Hošticích. Během soboty se rallye přesune na jih, v Rakousku a Německu je připraveno rovněž šest rychlostních zkoušek. Čtyři testy se pojedou v neděli, v 15:30 pak bude v Pasově korunován historicky druhý vítěz této soutěže. Posádky absolvují 302 měřených kilometrů, celkem urazí 1 584 kilometrů. Mistrovství světa vyvrcholí od 21. do 24. listopadu v Japonsku.

Pro pořadatele je nejdůležitějším aspektem bezpečnost. Apelují proto na fanoušky, aby dodržovali pokyny maršálů a závody sledovali z bezpečí velkého množství diváckých zón, nikoliv na nebezpečných místech podél trati. „Dodržujeme nejvyšší světové standardy, nemáme nic společného s amatérskými závody, kde došlo teď o víkendu k nešťastné nehodě a zranění fanouška. Pokud budou diváci dodržovat pokyny, nemusí se ničeho obávat,“ uvedl prezident Autoklubu Jan Šťovíček.

Pořadí mistrovství světa před Středoevropskou rallye

Průběžné pořadí MS (po 11 z 13 závodů):

1. Neuville 207

2. Tänak 178

3. Ogier (Fr./Toyota Yaris) 166

4. Evans 161

5. Fourmaux 140

6. Rovanperä (Fin./Toyota Yaris) 114

…30. Prokop (ČR/Škoda Fabia Rally2) 1.

Pořadí týmů:

1. Hyundai 482

2. Toyota 465

3. M-Sport Ford 245.