Článek
Latvala tak bude mít ve skupině jednadvaceti startujících s prioritou 1 a 2 právo prvního výběru pořadí na startu pátečního dílu druhého podniku letošního mistrovství světa. Na trati o délce necelých 4 km finský pilot porazil o 0,568 sekundy svého krajana a ještě loni i týmového kolegu Mikko Hirvonena, který od letoška jezdí s citroënem.
„Při kvalifikační vložce jsme neměli žádný vážnější problém. Jen v jedné zatáčce jsem byl o něco pomalejší, protože jsem objížděl nějaké kameny,“ poznamenal spokojený Latvala po úspěšném dopoledni ve čtrnáctistupňovém mrazu.
Na trati nedaleko servisní zóny se také poprvé v historii měřilo na tisíciny sekundy a výsledek se třemi desetinnými místy hned rozsoudil těsný souboj o druhou příčku. Estonec Ott Tänak s fordem ztratil na Hirvonena pouhých pět tisícin. Čtvrtý čas zajel s dalším fordem Rus Jevgenij Novikov, pátý byl se ztrátou bezmála devět destin sekundy Latvalův týmový kolega Petter Solberg z Norska. Osminásobný mistr světa Sébastien Loeb s citroënem, který coby lídr průběžného pořadí MS vyrážel do kvalifikace jako první, zajel šestý čas.
„Jsme součástí historického okamžiku. A vzhledem k tomu, že letos není ve Švédsku tolik sněhu a ledu, bude určení startovního pořadí hrát významnější roli než obvykle. Čím hlouběji ve startovním poli, tím horší podmínky na trati,“ poukázal Hirvonenův spolujezdec Jarmo Lehtinen. „Čeká nás hodně přemýšlení, jaké místo si vybrat. Musíme vzít v úvahu počasí a řadu dalších faktorů. Není to tak úplně jednoznačné,“ doplnil Latvala, vítěz soutěže z roku 2008.
Švédskou rallye odstartuje ve čtvrtek večer supererzeta v délce 1,9 km v Karlstadu.