Hlavní obsah

Hirvonen radil Loebovi: Nech si zkontrolovat hlavu

CARDIFF

Mlha a déšť provázely tréninky na Britskou rallye, poslední díl mistrovství světa automobilových soutěží. Ve Walesu se od čtvrtečního poledne do neděle pojede o titul mistra světa. Ve hře už jsou jen dva borci. Fin Mikko Hirvonen s Fordem Fiesta WRC a úřadující šampión Francouz Sébastien Loeb s Citroënem DS3 WRC, který světu dominuje už sedm let.

Foto: Zdeněk Sluka, Sport.cz

Sébastien Loeb (vpravo) a Mikko Hirvonen ve Walesu na archivním snímku z roku 2009. Po dvou letech se situace opakuje a oba jezdci svedou přímý souboj o světový titul.

Článek

„Když jsem s rallye začal, chtěl jsem být mistrem světa. Už jednou mi titul proklouzl mezi prsty. Tentokrát cítím znovu velkou šanci,“ prohlásil Mikko Hirvonen, druhý muž průběžného pořadí šampionátu.

Na vedoucího Loeba ztrácí osm bodů, tudíž musí k absolutní jistotě vyhrát soutěž a ještě skončit v závěrečné power stage, kde jsou odměněni tři nejrychlejší jezdci, nejhůře druhý „Přestože tečka za sezónou bude dlouhá jen čtyři kilometry, může se stát klíčovou v historii rallye. Alespoň pro mě,“ usmál se Hirvonen.

„Samozřejmě se Loebovi může přihodit něco neočekávaného, a pak nebude potřeba tolik tlačit na pilu a riskovat. Ale primárním úkolem, s nímž vyrazím na trať, je vítězství,“ naznačil Hirvonen, že nehodlá taktizovat a bude útočit od začátku soutěže čítající celkem 1968 kilometrů, z nichž je 354 měřených.

Počasí nezklamalo

Drsné podmínky, které v lesích ve Walesu panují, finského borce nijak nestraší. Před čtyřmi lety soutěž vyhrál. I proto se neděsil, když se z nebes v průběhu středy i noci na čtvrtek snášely provazy deště a v lesích byla mlha. „Typické počasí pro Britskou rallye. Pokud jsou podmínky ošidné, musíte riskovat a důvěřovat v rozpis, přestože místy není dobře vidět. Ale právě tenhle faktor může soutěž rozhodnout ve váš prospěch, byť se samozřejmě pohybujete na hranici mezi vítězstvím či krachem. Není nic mezi tím,“ přemítal s lišáckým úsměvem.

Sébastien Loeb reagoval s kamennou tváří. Před soutěží, kde může urvat osmý titul v řadě, čímž by jen překonal vlastní rekord, na sobě nedává znát žádnou nervozitu. „Není důvod se jakkoliv stresovat. Pochopitelně mě čeká velmi důležitá soutěž, ale cítím se skvěle. Je na mě o trošku větší tlak než obvykle, ale proč bych se měl nervovat. Vždyť dělám, co mě baví a pokaždé se snažím plnit svoje povinnosti, jak nejlépe umím,“ prohlásil sedmatřicetiletý šampión, jehož maximální přípravu potvrzuje fakt, že během minulého víkendu absolvoval dvoudenní testování.

„No, jestli není Seb ani trošku nervózní, měl by zajít s hlavou k lékaři a nechat se vyšetřit. Něco s ním není v pořádku, jestli necítí žádné napětí před posledním závodem sezóny,“ culil se Hirvonen a spiklenecky mrkal na Loeba.

Na jistotu Loeb nepojede

Přestože jde o dva velké soupeře, nevládne mezi nimi nenávist. „Rozhodně Mikka nepodceňuji, ať říká cokoliv. Uprostřed sezóny tvrdil, že šanci na titul ztratil. Ale je ve hře a v pozici, kdy nemá co ztratit, může jen získat. A skončit druhý, to není nic pro něho,“ kontroval Loeb.

Po vítězství v Katalánsku, které bylo jeho 67. v kariéře v mistrovství světa, drží první příčku. „Mám dobře spočítané, kolik bodů mohu ztratit na Hirvonena. A nepojedu tak, abych byl za ním. Budu se snažit být ještě rychlejší než on,“ odkrýval plány Francouz, který Britskou rallye ovládl v posledních třech letech.

„Tentokrát nebudu řešit, jestli jsem první nebo druhý. Budu jen hlídat Mikka a jeho postavení. Nebude mě zajímat, zda je rychlejší Solberg či Latvala,“ tvrdil Loeb, že vítězství v soutěži obětuje na oltář celkového triumfu v šampionátu.

Program Britské rallye
Čtvrtek: v 15.30 hodin start soutěže, tři rychlostní zkoušky, 25,25 km.
Pátek: osm rychlostních zkoušek, 141,43 km.
Sobota: šest rychlostních zkoušek, 128,06 km.
Neděle: čtyři rychlostní zkoušky, 84,04 km, cíl v Cardiffu v 15.52 hodin.
Stav MS před startem
1. Loeb (Fr., Citroën C3 WRC) 222 bodů, 2. Hirvonen (Fin., Ford Focus WRC) 214, 3. Ogier (Fr., Citroën C3 WRC) 193, 4. Latvala (Fin., Ford Focus WRC) 146, 5. Solberg (Nor., Citroën C3 WRC) 110.