Článek
„Musel jsem o vítězství tvrdě bojovat, protože rychlostní zkoušky byly hodně rozdílné. Mně více vyhovovaly dlouhé nedělní úseky. Ty mi k vítězství pomohly. Pořád platí, že se na asfaltu učím. Ale s každým kilometrem jsem lepší a lepší. Bral jsem soutěž i jako přípravu na srpnovou Barum rallye, která je součástí šampionátu IRC, i když tam je asfalt trošku rychlejší a uskákaný,“ říkal v cíli soutěže Juho Hänninen.
Pilot továrního týmu Škoda Motorsport položil základ k vítězství už v průběhu sobotní etapy, kdy vyhrál tři měřené úseky a těsně vedl před Pavlem Valouškem rovněž ve Fabii S2000. V neděli pak Fin zajel na čtyřech erzetách nejlepší čas a v součtu s páteční diváckou erzetou na autodromu v Sosnové tak měl rodák z městečka Punkaharju osm nejrychlejších průjezdů.
Atak Francouze Bryana Bouffiera s Peguetoem 207 S2000, který vyhrál poslední sobotní měřený úsek a první nedělní, odvrátil Fin bleskově. Ve dvanáctém a třináctém měřeném úseku jasně dominoval, definitivní pečeť na triumf pak přidal v poslední zkoušce soutěže, když francouzského pilota porazil o dvacet vteřin. „Žádnou oslavu triumfu připravenou nemám. Ale určitě něco vymyslím. Jedinou jistotou je, že v pondělí musím odletět do Anglie,“ usmíval se Hänninen.
Valoušek po havárii odstoupil
Stejně jako v sobotu pilotům znepříjemňoval život pekelný žár. Výheň ale pranic neubrala na jejich zběsilé rychlosti. Na tu doplatil pilot Škoda Delimax týmu a vedoucí muž průběžného pořadí českého šampionátu Pavel Valoušek, který se Škodou Fabia S2000 v sobotu vyhrál čtyři erzety, ale v neděli na útočícího Bouffiera začala ztrácet. Při honičce o sekundy na průjezdu patnáctým měřeným úsekem havaroval a musel ze soutěže odstoupit. Druhé místo tak spadlo do klína pilotovi ze země galského kohouta, jenž nakonec vyhrál tři měřené úseky.
V tuhé bitvě o třetí místo pak Prokop startujícího s Fordem Fiesta S2000 porazil Romana Krestu na Peugeotu 207 S2000, jehož zbrzdil v průběhu třinácté rychlostní zkoušky defekt. „Byl jsem připravený Romana kvůli bodům do šampionátu pustit klidně před sebe, ale on za mnou přišel a řekl mi, že pojedeme naplno oba a rozhodne se na trati,“ přiznal Martin Prokop v cíli soutěže, který měl před poslední rychlostní zkouškou náskok pouhé 1,7 vteřiny na Krestu. Ten jel navíc poslední úsek dlouhý osmadvacet kilometrů s poškozenými tlumiči.
Bohemia rallye - konečné pořadí |
1. Hänninen, Markkula (Fin., Škoda Fabia S2000) 2:01:35,4 min., 2. Bouffier, Panseri (Fr., Peugeot 207 S2000) +20,2, 3. Prokop, Tománek (ČR, Ford Fiesta S2000) +2:00,3 min., 4. Kresta, Gross (ČR, Peugeot 207 S2000) +2:16,5, 5. Pech, Uhel ČR, Mitsubishi Lancer Evo IX) +4:03,2, 6. Solowow, Baran (Pol, Ford Fiesta S2000) +4:23,5, 7. Kajetanvowicz, Baran (Pol, Subaru Impreza Sti) +4:56,9, 8. Tarabus, Trunkát (ČR, Škoda Fabia S2000) +5:01,0. |