Článek
Kopecký ztrácí po dnešních čtyřech rychlostních zkouškách na úřadujícího vicemistra světa pět minut a 40 sekund. Většinu svého odstupu nabral hned v prvním měřeném testu, kdy musel měnit kolo a ztratil přes tři minuty.
"Loni jsme ale taky na úvod ztratili hodně minut, a nakonec zajeli dobrý výsledek. Třeba se to povede i letos," řekl Kopecký Eurosportu. Před rokem měl v první etapě problémy s posilovačem řízení, ztratil přes čtyři minuty a byl v průběžném pořadí až desátý.
Letos je na tom Kopecký ještě o trochu hůře. Druhému muži loňského konečného pořadí IRC se nevydařila ani druhá erzeta, do které odstartoval se špatně zvolenými pneumatikami. V druhé části dnešní etapy si ale Kopecký vedl mnohem lépe a dvakrát zajel třetí čas. Ze čtvrté desítky průběžného pořadí se tak posunul až na dvanáctou pozici.
Jeho týmový kolega Hänninen je na tom od začátku lépe. V první erzetě byl druhý, a přestože poté v pořadí mírně klesl, po třetím testu se posunul na medailovou pozici. Čtvrtý je zatím Francouz Nicolas Vouilloz, jenž v Monte Carlu také oficiálně hájí barvy mladoboleslavské automobilky.
Rallye Monte Carlo, úvodní díl série Intercontinental Rallye Challenge: |
Po 1. etapě: 1. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Fiesta S2000) 1:34:01,8, 2. Meeke, Nagle (Brit./Peugeot 207 S2000) -41,9, 3. Hänninen, Markkula (Fin./Škoda Fabia S2000) -1:04,4, 4. Vouilloz, Veillas (Fr./Škoda Fabia S2000) -1:20,3, 5. Ogier, Ingrassia (Fr./Peugeot 207 S2000) -1:50,5, 6. B. Magalhaes, C. Magalhaes (Port./Peugeot 207 S2000) -2:28,1, ...12. Kopecký, Starý (ČR/Škoda Fabia S2000) -5:40,5, 16. Orsák, Vajík (ČR/Škoda Fabia S2000) -7:48,5, 18. Černý, Kohout (ČR/Renault Clio R3) -8:18,4, 24. Štajf, Dolečková (ČR/Subaru Impreza STI) -9:53,7. |