Článek
Loeb, který na šotolině v Řecku vyhrál loni, v sobotu stáhl Grönholmův náskok až na 25 sekund, v závěru sobotní etapy však přišel defekt a s ním velká časová ztráta. V pěti nedělních rychlostních zkouškách pak osmatřicetiletý finský pilot přidal k dosavadnímu rozdílu ještě bezmála 40 vteřin a slavil první řecký triumf, celkově jednadvacátý v kariéře.
"Je to nesmírně těžká rallye. Jsem rád, že se mi ji konečně povedlo vyhrát," prohlásil Grönholm, mistr světa z let 2000 a 2002, který v letošním šampionátu zvítězil potřetí. "Hodně jsem ztratil už v pátek a pak už bylo velmi těžké Grönholma dostihnout. Raději jsme auto šetřili, druhé místo nakonec také není špatné," prohlásil Loeb.
V polovině šampionátu se rozdíl mezi oběma soupeři v čele průběžného pořadí zmenšil na 29 bodů. Třetí byl v Aténách Fin Mikko Hirvonen s dalším fordem.
Kopecký měl velké potíže už v sobotní etapě, z níž nakonec musel kvůli poničené zadní nápravě odstoupit. V neděli v šestnácté zkoušce poškodil přední levé kolo a nabral další ztrátu. Nakonec byl klasifikován jako osmnáctý s téměř půlhodinovým odstupem za vítězem.
"Bohužel Rally Akropolis je svým charakterem nesmírně náročnou soutěží, kde podobné situace nejsou ničím mimořádným," uvedl v tiskové zprávě šéf týmu Josef Kopecký. Z řidičů vozů Škoda Fabia WRC si nejlépe vedl dvanáctý Fin Harri Rovanperä.
Výsledky: |
1. Grönholm (Fin./Ford) 3:56:26,8, 2. Loeb (Fr./Citroën) -2:26,8, 3. Hirvonen (Fin./Ford) -3:43,8, 4. Gardemeister (Fin./Citroën) -4:20,8, 5. H. Solberg (Nor./Peugeot) -4:55,6, 6. Sordó (Šp./Citroën) -4:56,4, 7. P. Solberg (Nor./Subaru) -5:34,4, 8. Pons (Šp./Citroën) -8:19,0, 9. Valimäki (Fin./Mitsubishi) -11:28,7, 10. Wilson (Brit./Ford) -13:30,8, ...12. Rovanperä (Fin./Škoda) -14:35,6, 13. Duval (Belg./Škoda) -18:04,4, 14. Aigner (Rak./Škoda) -20:50,9, 18. Kopecký (ČR/Škoda) -28:18,8. |
Průběžné pořadí MS (po osmi z 16 soutěží): |
1. Loeb 74, 2. Grönholm 45, 3. Sordó 33, 4. Hirvonen 21, 5. P. Solberg 20, 6. Stohl (Rak.) 20, ...16. Kopecký 4. |
Pohár konstruktérů: 1. Kronos Citroën 96, 2. Ford 81, 3. Subaru 63, 4. OMV Peugeot 41, 5. Stobart Ford 17, 6. Red Bull Škoda 11. |