Článek
Úvodní etapu pátého dílu mistrovství světa tvořilo šest rychlostních zkoušek. V polovině dne byl v čele loňský šampion Solberg, ale pak se mu začal přehřívat motor, a aby jej nepoškodil, musel zvolnit tempo.
I když se pak mechanici snažili problém s chladičem odstranit, Solberg nemohl jet naplno a na čelo závodu nabral velkou ztrátu - devět a půl minuty. Ve výsledkové listině se propadl až na jedenácté místo. Na vině byl písek, který se mu dostal během čtvrté erzety do chladiče. "Sami jsme nemohli nic dělat, jen jsme doufali, že dojedeme do servisu," řekl rozladěný Nor, který předtím vyhrál úvodní dvě zkoušky.
Grönholm upozornil, že něco podobného může potkat každého. "Na Kypru je jemný písek velkým problémem. My jsme zase na třech posledních testech měli potíže se spojkou, takže můžu být rád, že jsme to přečkali," oddechl si.
Největší smůlu měl Belgičan Francois Duval, neboť již v první rychlostní zkoušce ztratil přední kolo a nepokračuje. Lídr šampionátu Markko Märtin z Estonska je po dnešku čtvrtý.
Kyperská rallye skončí po 18 měřených testech v neděli odpoledne. Piloti týmu Škoda Motorsport na Kypru stejně jako na všech předchozích soutěžích chybějí, nepřihlásil se ani Roman Kresta.
Kyperská rallye | |
po 1. etapě (6 RZ v délce 121,78) | |
1. Grönholm (Fin./Peugeot) | 57:24,6 |
2. Rovanperä (Fin./Peugeot) | + 10,7 |
3. Loeb (Fr./Citroën) | + 20,1 |
4. Märtin (Est./Ford) | + 21,0 |
5. Sainz (Šp./Citrëon) | + 26,7 |
6. Hirvonen (Fin./Subaru) | + 2:39,1 |
7. Tuohino (Fin./Ford) | + 4:19,8 |
8. Panizzi (Fr./Mitsubishi) | + 4:22,3 |
9. H. Solberg (Nor./Peugeot) | + 5:39,6 |
10. Warmbold (Něm./Ford) | + 8:01,6 |