Hlavní obsah

Gratuloval i Kubica. Místo oslav Kopecký uklízel v servisu, pak se naložil do termálních pramenů

Ponta Delgada/Praha

Tři starty, tři výhry! Stoprocentní bilancí se pyšní Jan Kopecký, pilot Škody Motorsport, v mistrovství Evropy automobilových soutěží. Se Škodou Fabia S2000 přidal během víkendu po vítězství v Rakousku a na Kanárských ostrovech triumf na Rallye Azory.

Foto: skoda-auto.com

Jan Kopecký se Škodou Fabia S2000 na trati Rallye Azory 2013.

Článek
Fotogalerie

Už třikrát v minulosti absolvoval na Azorských ostrovech tamní rallye. Jednou nedojel, dvakrát byl na stupních vítězů, ale nikdy nevyhrál. A čtvrtý start během minulého víkendu se proměnil v nejtěžší podnik kariéry, který kdy jel. Přesto český závodník slavil vítězství, které současně znamenalo premiérový triumf na šotolině.

„Byla obrovská mlha, bez přestávky pršelo s obrovskou intenzitou. Těžší podmínky jsem při rallye nikdy nezažil. Jednou v Anglii při mistrovství světa bylo počasí podobně špatné, ale tehdy jsme viděli alespoň na tréninkové jízdy. Nyní na Azorech bylo hnusně celý týden," popisoval složité podmínky Kopecký. Šotolinové cesty na ostrově v Atlantiku se totiž měnily podle množství dopadajících kapek, a tak byl povrch soutěžních cest značně nevyzpytatelný.

Kopecký byl nejrychlejší v sedmi měřených úsecích ze sedmnácti. V závěru držel komfortní náskok. Přesto nepolevil. „Soupeři si vezli dvě rezervy, my měli jedinou. Říkal jsem si: Rozpis máš napsaný dobře, proč bys měl někde trefit kámen nebo skálu. Chtěl jsem jet co nejrychleji," vysvětloval Kopecký, že každý kilogram k dobru se hodil.

Přesto borec ve Škodě Fabii S2000 prožil chvilku, po níž se o něj pokoušely mdloby: v poslední rychlostní zkoušce, kde v roce 2010 kvůli karambolu přišel o vítězství. „Projel jsem zatáčku, kde jsem tehdy hodil auto na střechu. Oddychnul jsem si, na půl vteřiny ztratil koncentraci a po sto padesáti metrech měl velké problémy, abych auto v pravotočivé zatáčce neztratil. Naštěstí byla cesta dost široká, a tak jsem vše ustál a následné kilometry zvládl s jistotou," líčil Kopecký.

Kubica? Kamarád i konkurent

Daleko za českým závodníkem zůstal i Polák Kubica, bývalý pilot formule 1, který v úvodu soutěži dominoval. „Rozhodly zkušenosti," usmál se český pilot, jenž v minulosti na Azorských ostrovech startoval už počtvrté. Kubica je jeho přítel. Když ještě český pilot závodil s Fabií WRC v mistrovství světa, polského kamaráda v nadupaném soutěžním stroji několikrát svezl. „Známe se dlouho. Na trati jsme se jako soupeři měřili podruhé. Beru ho jako konkurenta, ale v servisu jsme kamarádi. Po závodě přišel Robert s gratulací," popisoval Kopecký.

Žádnou bujarou oslavu si však nedopřál. „Ještě pozdě večer jsme s navigátorem Pavlem Dresslerem pomáhali v servisu s úklidem. V děsivém větru z Atlantiku pěkná fuška. Do hotelu jsme se v neděli dostali hodně pozdě," říkal Kopecký.

Před pondělním návratem domů měl však volnou neděli, kterou zužitkoval po vydatném spánku k prohlídce ostrova. „Počasí se po šesti dnech absolutní sloty umoudřilo a vysvitlo sluníčko," popisoval Kopecký. „Ostrov není tak veliký, aby se nedal objet a prohlédnout za jeden den. V minulosti jsem odlétal vždy pár hodin po dojezdu, nebyl čas poznat nic jiného než trať," líčil Kopecký.

Tělo dopřál báječný přírodní relax. „Ve východní části ostrova je možné se koupat. Na několika místech jsou termální prameny, a tak jsme se pěkně prohřáli," smál se Kopecký, pro něhož ME pokračuje na Korsice 16. až 18. května.

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články