Hlavní obsah

Franta je v pořádku, doprovodné vozy se ovšem z Dakaru vrátily vyrabované

Praha

Transport, to je oříšek. Zatímco závodníci se z Rallye Dakar vrátili letecky už před několika týdny, cesta dakarských strojů byla mnohem náročnější a domů dorazily až nyní. Kamión Franta, se kterým Martin Macík letos dojel do cíle maratónského závodu na 10. místě, asistenční kamión bydlík i doprovodné vozy se plavily z Buenos Aires přes oceán do francouzského přístavu Le Havre, odkud je mechanici týmu převáželi do středočeských Sedlčan.

Rekapitulace Dakaru z pohledu týmu Martina MacíkaVideo: Big Shock Racing

Článek

Stejně jako každý rok, členové týmu Big Shock Racing s napětím očekávali, v jaké kondici se jejich technika vrátí.

Transport do Jižní Ameriky zajišťuje pořadatel Rallye Dakar. Každý rok na konci listopadu se závodní auta, kamióny, motorky a buginy sjedou do francouzského přístavu Le Havre. Zde také proběhnou první technické přejímky. Pak už se speciálně upravená loď promění v největší plovoucí parkoviště závodních speciálů na světě a začíná plavba do Buenos Aires.

Po překonání Atlantiku, které trvá téměř celý jeden měsíc, musí pořadatelé všechny vozy přeparkovat do zabezpečené haly, kde si týmy své stroje vyzvedávají. Stejně probíhá i návrat zpět do Evropy. „Právě přeparkování je nejkritičtějším momentem celé akce. Rozjet se a manévrovat se závodním kamiónem na poměrně omezeném prostoru není žádná legrace, takže se to chlapíkům občas trochu vymkne z rukou a postarají se nám o práci," říká Michal Mrkva, mechanik týmu.

Dopravci auta vždy důkladně proberou...

Franta, závodní kamión Martina Macíka, zvládl transport lodí zpět do Evropy, stejně jako všechny těžkosti a extrémy letošního závodu bez větší újmy. Cestu dobře absolvoval i nedobytný asistenční kamión zvaný bydlík, který týmu zajišťuje zázemí a slouží jako ložnice, toaleta, koupelna či kuchyně v jednom. Méně štěstí však měly doprovodné Toyoty. Jeden z novinářských vozů musel být už ve Francii naložen na vlek, protože hrozilo zadření ložiska.

„Druhá Toyota byla uvnitř mírně vybrakovaná, což po zkušenostech z předchozích let není nijak překvapivé. Tapecírunky ve dveřích byly vytrhané. Už to známe, dopravci nám auta vždy důkladně proberou, takže v nich nic nenecháváme. V minulosti jsme už přišli o hasičáky, klíčky od auta, tablet, osobní věci a další vybavení," popisuje Macík.

Nejdřív do myčky, pak na výstavu

„Teď všechna auta musíme pořádně vydrbat, spláchnout z nich dakarský prach. Franta bude jako nový. Hned se na něj vrhneme, zkontrolujeme ho a musíme drobně opravit nástavbu. Pak už bude ready na trénink i na akce, které nás čekají," těší se Macík.

Fanoušci budou mít příležitost vidět závodní kamión i asistenční techniku týmu Big Shock Racing už brzy, na výstavišti v pražských Holešovicích, kde bude od 3. do 5. března probíhat výstava Motocykl. Další šance potkat se s Martinem Macíkem a prohlédnout si jeho žlutou liazku bude v Sosnové na Dakar show 26. března.

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články