Článek
"To je jasné. Máme v týmy dva chlapce, pro které je výzva porazit Sébastiena, ale hlavní prioritou Fordu je šampionát značek. Byl bych rád, kdybychom získali oba tituly, všichni by z toho byli nadšení, ale jak říkám, hodnocení týmů je hlavní," řekl Wilson na neformálním setkání s českými a nizozemskými novináři na Švédské rallye.
Ford kraloval týmovému hodnocení naposledy v roce 2007, v dalších třech letech nestačil na Citroën. Letos ale věří, že uspěje i díky tomu, že mistrovství světa se ocitlo na "novém" začátku. Tovární týmy musely po změně pravidel nasadit nové speciály, éra dřívějších vozů WRC skončila. Ford nasadil novou fiestu, Citroën vůz s označením DS3.
"Pro všechny je to nové a nikdo před startem Švédské rallye nevěděl, co se bude dít. Dobře si uvědomujeme, že je to jen začátek sezóny, ale bylo by příjemné uspět už tady," uvedl Wilson, který přiznal, že před čtvrtečním oficiálním tréninkem byl hodně nervózní a plný očekávání. "To je ale normální. Když jsme v roce 1999 poprvé nasazovali focus, bylo to podobné. Stejně jako před prvním startem nové evoluce na Novém Zélandu 2003," pousmál se šéf týmu.
Nedílnou součástí programu týmu je i jeho komerční část. Na rozdíl od Citroënu Ford vyvíjí vozy i pro soukromníky, kterým je v současnosti pronajímá. Ve Švédsku tak startuje celkem devět fiest pod hlavičkou sedmi týmů. "I to je pro nás velký posun. Začínali jsme s dvěma auty, teď jich máme devět. Maximem pro letošní sezóny je ale podle mého deset vozů," dodal Wilson.
Za volantem jedné z fiest WRC by se v závěru roku měl objevit i Martin Prokop.foto: Zdeněk Sluka
Za volantem jedné z fiest WRC by se v závěru roku měl objevit i Martin Prokop. Někdejší juniorský mistr světa, který se bude v roce 2011 věnovat šampionátu S-WRC vypsaném pro speciály kategorie S2000, se s Wilsonem domluvil na spolupráci pro listopadovou velšskou rallye.