Článek
Před necelými čtrnácti dny, jen o pár desítek kilometrů jižněji na ostrově Sardinie na drsné italské šotolině ani jeden z pilotů mladoboleslavské stáje soutěž nedokončil. "Odstoupení na Sardinii pro nás bylo zklamáním," přiznává Martin Mühlmeier, vedoucí týmu Škoda Motorsport.
Cílem navázat na Finsko a Německo
Při předchozí Britské rallye viděl cíl jen Gardemeister, Schwarz s Paasonenem odstoupili. Na Korsice má být vše zapomenuto. Tým hodlá navázat na vystoupení z Německa a Finska a udělat další z vzestupných kroků, jejichž cílem je rvát se s konkurencí v příštím roce o přední umístění v šampionátu značek, do něhož se tým po letošní odmlce vrátí.
"Rozhodně se chceme představit v lepším světle než na minulé soutěži," přikyvuje před startem čtrnáctého dílu šampionátu Mühlmeier. Spoléhá na možnosti vylepšené Fabie WRC, která doznala úprav v rámci nové homologace už před rallye na Sardinii. Vylepšený výfukový systém, zadní část podvozku a vstřikování vody do sacího potrubí pro zvýšení výkonu motoru však nemělo v Itálii patřičný efekt.
"Na asfaltových soutěžích by se měla lépe projevit vylepšení, které jsme v rámci homologace mohli uskutečnit," je přesvědčen Mühlmeier, přestože Korsická rallye patří k nejnáročnějším v celém šampionátu.
Nasadí dva jezdce, v Katalánsku tři
Rovné úseky jsou na tratích výjimkou, spíše dominují zatáčky a hodně členitý charakter na horských silničkách lemovaných strmými srázy nahání místy až hrůzu. Možná i proto tým nasadí na Korsice jen osvědčenou dvojici jezdců Schwarz-Gardemeister.
V roli pozorovatele, který bude i testovat, se představí vedoucí muž průběžného pořadí českého šampionátu Jan Kopecký, jehož následně čeká coby třetího pilota mladoboleslavského týmu start při Katalánské rallye v posledních třech říjnových dnech.
Soutěž ve Španělsku bude posledním letošním vystoupením týmu v seriálu mistrovství světa, do jehož letošního ročníku nebyla mladoboleslavská stáj přihlášena a absolvovala pouze vybrané soutěže, jimiž byla Akropolis rallye a dále pak podniky ve Finsku, Německu, Británii a na Sardinii.
Fin Paasonen dojel coby třetí pilot Motorsportu na domácí soutěži šestý, jeho krajan Gardemeister osmý. V Německu dosáhl Schwarz dílčího úspěchu v podobě vítězství v erzetě, Gardemeister bral dva body za sedmé místo.