Článek
Chtěl být plnohodnotnou součástí Středoevropské rallye, jenže kvůli pravidlům se do startovní listiny nedostal. „Doufal jsme, že to dopadne. Nyní ale spolupracuji s Toyotou, podílím se na vývoji tohoto auta a problém je, že má jen národní autoritu. Nemá mezinárodní, takže s ním nemůžeme startovat v oficiálním poli,“ vysvětlil Enge.
Coby české motoristické legendě se mu však dostalo pocty, aby byl předjezdcem, a tisíce diváků u trati ho i tak viděly při jeho řidičském umu.
„Pro každého závodníka je vrchol, když může zažít závod nejvyšší kategorie. A je jedno, zda je to formule 1, Indy, Le Mans, rallye nebo offroad. Mně se podařilo startovat ve všech podnicích, za což jsem rád. Tady jsme se ségrou rádi, že můžeme být součástí tohoto podniku a kdo ví, třeba příští rok budeme na startu jako plnohodnotná posádka,“ říká pilot, který kočíruje Toyotu Yaris GR.
I pro jeho sestru Lucii to bude velmi zajímavá zkušenost, neboť už za dva měsíce vyrazí na Rallye Dakar. Tam bude navigátorkou Barbory Holické. Tato první česká ryze ženská posádka pojede kategorii Dakar Classic s ikonickým Citroënem 2CV alias „kachnou“.