Článek
„Je to pro mě příležitost zkusit něco nového a zároveň možnost ukázat Čechům, že tady motorsport stále žije. Závodím všude po světě, v místech, kde nikdo není, a tohle bude něco úplně jiného,“ řekl Macík, který o možnosti zapojit se do ME tahačů se zástupci autodromu jednal již od loňského roku. Po předešlé Czech Truck Prix si navíc poprvé i vyzkoušel okruhový tahač.
Dnes celý projekt s označením DyckyDakar odstartoval. „Vždy jsem chtěl zkusit okruhy, protože je vše na jednom místě a fanoušci se k vám dostanou mnohem blíže. Samozřejmě vím, že je to úplně něco jiného a pro mě nového. Vše se musím naučit,“ uvedl Macík, jenž pojede s tahačem Iveco připraveným několikanásobným šampionem Jochenem Hahnem z Německa.
Macík si je podle svých slov dobře vědom, že bude náročné držet krok se soupeři. „Chci, aby to byla show, ale chci i závodit a nechci jezdit na chvostu. Na to nejsem zvyklý. O ambicích ale teď mluvit nechci, to se uvidí až později,“ uvedl Macík. Před závody ME bude mít jen dva testovací dny: dnes a krátce před Czech Truck Prix. „Což je samozřejmě extrémně málo. Budu chtít na okruhu jezdit i s osobním autem a připravovat se budu i na simulátoru,“ řekl.
Stejně jako na Dakaru bude Macík závodit pod hlavičkou týmu MM Technology, pro mosteckou akci s organizátory chystá i velkou doprovodnou akci pro fanoušky. Dnes byly do prodeje uvolněny vstupenky, díky kterým se budou moct stát součástí jeho příprav v uzavřené komunitě a i při závodech se dostanou do jeho blízkosti. „Vždy myslíme na fanoušky a chceme jim přinést něco navíc. A tak to bude i tentokráte. Sám jsem zvědavý, jak se nám podaří propojit rallyeový svět s okruhovým,“ přiznal Macík.