Článek
Byl to rok, v němž se 40letý jezdec zaměřil znovu na freestyle motokros. Vymyslel v něm nové triky, navíc sepsal knihu o posledních svých dvou ročnících dakarské rallye. I proto věděl, že v lednu 2025 se do Saúdské Arábie nevrátí. „Po dvou náročných Dakarech si dám pauzu, naberu nové síly a rád bych se připravil na rok 2026,“ říká.
A tak Dakar 2025, který startuje 3. ledna, bude tentokrát „jen“ komentovat pro televizi Nova Sport. „Těším se na to. Myslím, že lidem budu umět perfektně zprostředkovat emoce z Dakaru. Znám jezdce, situace, a jak jsem tam byl sám bez asistence, tak jsem musel víc sondovat než jezdci, co tam jsou s týmem a manažery,“ popisuje.
Nejspíš to vskutku bude tuze poutavé vyprávění, protože Podmol je studnicí nevšedních příhod. Na letošním ročníku zažil neuvěřitelné situace a překonal obrovské překážky – ve třetí etapě mu pořadatelé devíti stehy zašili tržnou ránu nad okem, kvůli napuchlé bouli několik etap na oko neviděl. Od ředitele soutěže Davida Castery dostal cenu za odvahu. To v roce 2023 zase se dvěma zlomenými obratli absolvoval mnoho kilometrů a musel skončit.
Rok 2024 ale zasvětil své mateřské disciplíně, tedy freestyle motokrosu. „Povedlo se mi dostat na světovou úroveň, vymyslel jsem nové triky s dakarskou motorkou. V FMX se cítím, že jsem v životní formě. I ve svých čtyřiceti letech jsem bral v závodech Night of the Jumps v jednotlivcích 3. a 5. místo,“ pochvaluje si Podmol.
S dakarskou motorkou vymyslel trik No foot can flip a pak Kiss od death flip. „Dělá mi to radost, že mohu posouvat limit a dělat kousky, které nikdo na světě neprovádí.“
Nicméně ani letos se nevyhnul zraněním. Nedávno spadl při akci v Ostravě, pochroumal si vazy. „Byla to má první chyba po comebacku k freestyle motokrosu. Mnohem těžší to měl František Máca, spadl přímo před mou jízdou a já nevěděl, jak na tom můj nejlepší kámoš a spolužák ze střední bude, jelikož ten pád vypadal naprosto brutálně. Jsem rád, že mu je už lépe. Není jednoduché jezdit hned po tom, co vašeho kamaráda naložili do sanitky. K tomu se přidala únava ze stavby dráhy v Ostravě,“ vysvětluje možné důvody karambolu.
V pondělí pak absolvoval operaci, kdy mu lékaři z pravé nohy vyndali 25 šroubů. „Noha mě nebolí, bylo to mnohem příjemnější vyndání než loni z levačky,“ řekl Podmol.