Článek
Čtvrtá a zároveň nejdelší etapa letošního Dakaru byla pro nejednu posádku brutální. Na trati se odehrával hotový masakr.
Mimořádný příběh prožil Ignacio Casale, který spolu s Alvaro Leonem a Tomášem Šikolou dorazil do bivaku v průběhu noci.
„V hodně náročném terénu odletěl kámen, urazil olejovou hadici a kamion začal hořet. Šiky musel použít tři hasicí přístroje, aby oheň uhasil," popsal dění na trati Jan Kalivoda, ředitel komunikace Buggyry.
Záhy začal koncert mechaniků, který ukončilo desítky sekund před startem zvolání: Jede to! Ignacio tak vyrazil na trať s třicetihodinovou penalizací. „Mechanici si hrábli na dno, jsem na všechny strašně hrdý. Asi nikdo, kdo nezažil výměnu vyhořelé kabeláže, neví, o čem je řeč, ale kluci odvedli v mimořádném časovém stresu velký výkon," oceňuje majitel týmu Martin Koloc. „Pochopitelně se změnila strategie, máme dva cíle. Prvním je etapové umístění, druhým testování komponentů v maximálním závodním vytížení."
Domorodce předjížděl zleva, zprava
Chilan musel i během páté etapy potvrdit nezničitelnost. Přestože se na jeho tatře dotahovaly ještě pár minut před startem šrouby a matice, chilský pilot vyrazil v dobrém tempu. Před poslední stovkou kilometrů se pohyboval v první desítce. „Osmdesát kilometrů před cílem jsme se ale zastavili, do cíle jsme dojeli o pěti válcích bez turba. Věřím ale, že mechanici po tom, co předvedli v průběhu noci, dají tatru dohromady," doufá Casale.
„V první řadě moc děkuji klukům za to, jakou odvedli neskutečnou práci na autě. Taky bych rád poděkoval Martinovi Šoltysovi, který mi pomohl na startu. Šel jsem si lehnout o půl třetí, za dvě hodiny mě vzbudili, že jedeme. Docela mi brnkali na nervy obyvatelé Rijádu, kteří jeli zrovna do práce, takže jsem cestou na start troubil a troubil, předjížděl zleva, zprava," hodnotí etapu palubní mechanik Tomáš Šikola.
„Do 321. kilometru luxus, jelo se nám krásně, předjížděli jsme. Ignacio ale řadil manuálně, asi jsme si zlehka přehřáli převodovku. Do toho začal odcházet startér, zůstali jsme viset. Automat nejde rozjet, takže jsem se do toho pustil, a nakonec tatru nahodil," popisuje dobrodružství bez konce.