Článek
V Peru se naposledy Rallye Dakar jela v roce 2013. Poté už v programu země chyběla, ať už kvůli obavám z následků klimatického jevu El Niňo, nebo kvůli chybějícím financím a sporům na domácí politické scéně.
Příští rok nicméně tato soutěž přímo z peruánské metropole Limy odstartuje. Trasa rallye pak povede Andami směrem k Bolívii a pořadatelé slibují průjezdy po obou stranách hraničního jezera Titicaca. Kolona následně dorazí do hlavního města La Pazu a bude směřovat do Argentiny, kde v Córdobě skončí.
Zkušenosti napovídají, že v roce 2018 se bude závod rozhodovat už v začátku. „Peru, to budou duny a jízda v písku. Takže už krátce po startu se bude míchat pořadím. V dunách stačí udělat jednu chybu a ta může být vaší poslední. Pokud nešťastně zapadnete, nemusíte se dostat ven," avizuje Martin Macík, pilot týmu Big Shock Racing.
Budou pěstovat krvinky...
„Na duny se všichni těšíme, ale samozřejmě k nim máme respekt. Na jízdu v písku se u nás nedá natrénovat. Proto letos budeme muset na testování v Tunisu hodně zabrat, abychom najezdili co nejvíc písečných kilometrů. Předpokládám, že do dun pořadatelé umístí některou z okruhových etap, což by mohlo odlehčit asistencím," říká Macík.
Klíčové mohou být také pasáže v extrémních nadmořských výškách ve vrcholcích And. „My jsme letos zvolili účinnou přípravu a horské úseky, kde se některým jezdcům nedostávalo kyslíku, jsme absolvovali až překvapivě hladce. Bez motání hlavy a rozostřeného vidění, takže i letos půjdeme stejnou cestou. Žádné spaní v kyslíkovém stanu. Vypadá to, že na konci roku budeme zase s navigátorem Františkem Tomáškem běhat po alpských štítech a pěstovat tak krvinky," usmívá se Macík.
Detaily etap organizátoři zveřejní v listopadu.