Článek
Macík měl v pátek velké technické problémy, ulomil přední kolo a do cíle dojel s velkou ztrátou. Na trati etapy, která byla nakonec z bezpečnostních důvodů pro řadu posádek zkrácena, však vynechal několik kontrolních bodů.
V sobotu se nejprve objevil ve výsledkové listině bez penalizace na průběžném desátém místě a vypadalo to, že bude moc v rallye pokračovat. Večer jihoamerického času se ale vše změnilo a posádka Big Shock Racing týmu byla vyloučena.
"Bohužel organizátoři své rozhodnutí přehodnotili. Nevíme, zda na popud nějakého protestu nebo na základě svého přezkoumání, ale řekli, že nemůžeme pokračovat v hlavní soutěži," uvedl Macík s tím, že může dnes nastoupit mimo hlavní část rallye.
Pokusíme se být v malém Dakaru nejlepší...
Přestože bezprostředně poté, co mu pořadatel oznámil definitivní verdikt, zvažoval, za má cenu v rallye v oddělené klasifikaci pokračovat, rozhodl se jet dál. "Původně se mi takhle myšlenka nelíbila. Celý tým je ale připraven předvést v druhé části závodu to nejlepší, co v něm je. A naplno dál bojovat v samostatné soutěži," řekl Macík. Bude se však muset vyrovnat s tím, že každý den bude startovat až na konci pole. "Pokusíme se být v malém Dakaru nejlepší," dodal.
Před startem 6. etapy také z výsledkové listiny definitivně vypadl průběžně třetí Rus Andrej Karginov, kterého pořadatelé diskvalifikovali kvůli neposkytnutí pomoci divákovi, poté co ho předtím přejel. Aleš Loprais tak vyrazí do druhé poloviny soutěže jako pátý muž pořadí kamionů, Martin Šoltys je jedenáctý.
Brabec atakuje první dvacítku
V dakarském kláni má tým Big Shock Racing ještě další želízko v ohni, Jana Brabce, který se ve svém druhém Dakaru úspěšně probíjí pořadím a míří k TOP 20 mezi motocyklisty. Momentálně je na 23. pozici, nejlepší z českých jezdců.
„Do druhé poloviny závodu se těším, mám spoustu sil, dospal jsem se, Maruška je v cajku. Táta se strýcem na ní během volného dne zapracovali. Mám jistotu v navigaci, jede se mi dobře. I když je to letos občas fakt brutální," líčí Brabec, který musel už v neděli odjet s ostatními jezdci do detašovaného bivaku, odkud odstartuje do další etapy.