Článek
Téměř pět set kilometrů dlouhý měřený úsek jel Josef Macháček přes šest hodin. Radost v cíli ale zastínila dlouhou a únavnou etapu.
„Pořadatel si dal opravdu záležet. Navigačně složitý, všude samý kámen, už na šestém kilometru začaly první kolize. Řešili jsme elektroniku a snažili se jet tak, abychom si pohlídali celkové druhé místo," líčil dakarský veterán.
„Na trati jsme viděli stát vedoucího muže, tak jsme čekali, jak bude pořadí po úterý vypadat. I když jsme se snažili jet opatrně, byly z toho dva defekty. Ale za mě určitě maximální spokojenost," uvedl Macháček, který figuruje na prvním místě v průběžném pořadí lehkých prototypů.
Zároveň se zařadil mezi jezdce kalibru Peterhansela, kteří se těšili na Dakaru z průběžného lídrovství ve dvou různých disciplínách.
Enge skončil v etapě druhý
Mimořádný výkon podává při své premiéře rovněž Tomáš Enge, který v úterý zaostal za vítězem měřeného úseku jen o sedmačtyřicet vteřin a skončil v etapě druhý.
„Nejelo se vůbec v písku, ale vše vedlo po pistách nebo mimo ně a hrozně se prášilo. Tím, že jsme měli v pondělí problém, jsme museli předjíždět spoustu aut a ztratili desítky minut. Další zkouška odolnosti posádky a auta. S umístěním jsem samozřejmě spokojený. Doufám, že ve středu využijeme dobré startovní pozice a poletíme," plánoval v bivaku Tomáš Enge.
Ani v desáté etapě nedávají pořadatelé posádkám příležitost k oddechu. Na písčitém terénu, během etapy dlouhé 342 kilometrů jde vedle techniky v první řadě o kvalitní navigaci.