Článek
„Malý Dakar" se jezdí od roku 2009 na území bývalého Sovětského svazu. Původně organizační taktovku třímala společnost ASO, jejímž hlavním podnikem je Rallye Dakar, v roce 2012 se ale Francouzi organizace vzdali a poslední dva ročníky pořádala ruská společnost Russian Rally. Letošní ročník měl mít stejně jako loni start v Moskvě a cíl v Astrachani, trasa ale měla účastníky nově zavést i na území Kazachstánu a organizátoři slibovali ještě delší a těžší dobrodružství než v minulých ročnících.
S ohledem na obrovské náklady na olympiádu v Soči i výdaje na dostavbu závodního okruhu pro formuli 1 a organizaci závodu v černomořském letovisku ale letos vyschl pramen finanční podpory ze strany ruského státu. A nejvýznamnější závod mezidakarského období se proto neuskuteční.
„Je to škoda, že Silk Way Rally zrušili. Opět jsme se chtěli závodu zúčastnit, abychom otestovali auta a co možná nejlépe se připravili na Dakar," komentoval oznámení pořadatelů Tomáš Vrátný z týmu Bonver Dakar Project.
Zatím nejlepším českým výsledkem na Hedvábné stezce je první místo Aleše Lopraise s kamiónem Tatra v roce 2011.