Článek
Pěkně všechny doběhl. Jenže aprílem naruby. Martin Macík se pilně připravuje na Rallye Dakar 2020. Rána tráví v posilovně, v závodním kamionu začíná trénovat na offroadové trati Sedlčanské kotliny a v poslední době zařadil do programu také projížďky v traktoru.
„Ať řídíš jakékoliv auto, sbíráš zkušenosti. Každá jízda ti něco dá. V traktoru je to zábava, navíc procvičíš koncentraci a řidičský postřeh. Jezdím v traktoru Valtra, který je s rychlostí 130,136 km/h dokonce zapsán v Guinnessově knize rekordů," poukazuje pilot týmu Big Shock Racing.
Jeho nápad zní i tak bláznivě. Pořadatelé ho však potvrzují. "Je to tak, Martin Macík od nás dostal souhlas vyjet do rallye na traktoru. Jeho jízda určitě bude pro diváky zajímavým zpestřením. Sami jsme zvědaví na jeho výsledný čas," usmívá se Pavel Štípek, zástupce ředitele soutěže.
„Pánové, kdo z vás jako malý kluk neměl chuť svézt se v traktoru? Mě to nepustilo do třiceti... Každému přeji zažít pocit, když v traktoru předjíždíte osobáky," chechtá se Macík a dodává, že na Dakaru je jednou z nejdůležitějších dovedností umění vypořádat se s nečekanými událostmi.
Týmový parťák spolujezdcem
Jako spolujezdce si vybral týmového parťáka Jana Brabce, dakarského motocyklistu a bývalého motokrosaře. Jejich vozidlo ponese číslo 1951, což je rok zahájení výroby prvních finských traktorů, z nichž se časem vyvinuly stroje Valtra.
Zemědělský stroj si Macík půjčil od přátel a nesmírně ho zaujal. „Chci si v traktoru zkusit i opravdový závod. Loni během rallye v Maroku jsem taky soupeřil s osobáky a dost jich nechal za sebou," směje se Macík. Pro svůj stroj si už navrhl i týmový design.
„Na Dakaru máme v kamionech povolenou maximální rychlost 140 km za hodinu, Valtra dokáže jet skoro stejně, WRC auta dávají 200 km/h. Takže to bude celkem vyrovnané," těší se.
Druhý díl českého rallyeového šampionátu se uskuteční 26. a 27. dubna, Macík se představí na začátku a na konci páteční první etapy.