Článek
Ředitel se tedy se závodníky rozhodně nemaže. David Castera otevřeně prezentuje Dakar jako pokusy na lidech i technice.
„Laboratoř to samozřejmě je. Technika dostává strašně na frak. Auto musí být rychlé, a ještě celých čtrnáct dnů vydržet, což dost dobře nejde dohromady. Pak musíte zkoušet čarovat," usmívá se s ledovým klidem Martin Prokop, aktuálně nejlepší český automobilový jezdec na Dakaru.
„Jak my vyvíjíme auto, aby bylo rok od roku lepší a více vydrželo, tak se pořadatelé vždy snaží nachystat ještě náročnější trať. Tak to má být," souhlasí Martin Macík, který letos v kategorii kamionů dosáhl již na celkové druhé místo.
„Poslední Dakar byl zase nejtěžší už jen počasím, sedm dnů pršelo. Navíc jsem ho jel se zlomeným nártem vlastně na jedné noze. Ukázalo se, že pořád ještě vydržím hodně věcí," ilustruje motorkář Jan Brabec, že odhodlání dobrodruhů nezná mezí.
Prověří je velká novinka, místo maratónské se pojede takzvaná 48hodinová etapa. Její trať povede čtvrtou největší pouští na světě Rub al-Chálí a bude mít celkovou délku 600 kilometrů. Každý závodník nebo posádka si sama určí, jakou část ujede první a druhý den.
„Dlouho jsem nevěřil, že do toho organizátoři opravdu půjdou. Dvoudenní etapa Dakarem určitě hodně zamíchá," tuší Macík.
„Jde jen o další zvýšení nejistoty, náročnosti a nekomfortu. Vyvinou ještě větší tlak na všechny posádky, které nebudou vědět, jak se na to připravit. Ale o tom Dakar je. Líbí se mi, že se David Castera jako bývalý závodník snaží Dakar posouvat a přinášet nové nápady. Jsem rád, že za jeho vedení se závod určitě zlepšil," kvituje Prokop.