Článek
Cítíte, že jste druhým místem na Sardinii udělal další krok za vysněným titulem?
Auto nefungovalo zpočátku tak dobře, jak by bylo k vítězství třeba. Sám jsem také nepodal optimální výkon, takže musím být s druhým místem spokojený. Pořád mám v šampionátu dostatečný náskok a nejsem pod tlakem, stačí mi získat ještě pět bodů.
Loni jste skončil v šampionátu druhý, protože jste dostal příkaz jet na jistotu, aby Citroënu neuniklo prvenství mezi značkami. Nerozčílilo vás takové rozhodnutí týmu?
Pochopitelně mi přišlo líto, že musím zpomalit, když jsem mohl bojovat o titul. Ale prvenství bylo pro Citroën prioritou a já jsem jeho zaměstnanec. Osobní zájem musel stranou.
Což kdyby podobný příkaz přišel i letos?
Snažíme se, aby k němu nebyl důvod. Citroën má na vítězství v šampionátu jezdců i značek. Dokážeme to, je jen otázkou, na které rallye.
Jaký povrch máte nejradši? Dvě ze zbývajících tří soutěží se jedou na asfaltu, jedna šotolině. Ta vám moc nesedí...
Nejsem sám, komu šotolina příliš nesedí. Musím se ale přizpůsobit a podat maximální výkon na jakémkoliv povrchu. Ale asfalt mám rád, stejně jako sníh. Ke svým nejcennějším vítězstvím mezi osmi dosud vyhranými rallye řadím triumf v Monte Carlu a pak letos ve Švédsku, to se ještě nepovedlo žádnému jezdci, který nepocházel z některé severské země.
V Monte Carlu jste mohl vyhrát už při svém debutu v mistrovství světa před dvěma roky...
Dojel jsem první, ale nakonec jsem o vítězství přišel. Podle FIA jsme porušili regule přezouváním na nesprávném místě. Vítězem byl vyhlášen Mäkkinen, ale já si o tom myslím své.
Jak se vám vůbec zamlouvají změny, které FIA dělá a chystá?
Ne vždy jsou k prospěchu rallye, ale s tím se musíme vyrovnat. Buď se přizpůsobíme, nebo nepojedeme.
Proč Citroën ještě nepotvrdil start v příštím ročníku mistrovství?
To je věcí vedení týmu a výrobce. Rozhodne se asi v závěru sezóny.
Když by nejel, co budete dělat?
O tom teď nepřemýšlím.
Ve třiceti letech patříte k mladší jezdecké generaci, která vyznává jiný styl, bez smyků. Mají starší jezdci ještě šanci?
Hodně jich odešlo, ale týmový kolega Sainz dokazuje, že stále umí vyhrávat. Moc mě naučil. Třeba i to, že nemusím jet každou zatáčku ve smyku. Někdy to sice vypadá pomalejší, ale výsledný čas je takhle lepší.
S rallye jste začínal až v roce 1995, co jste dělal před tím?
Od dětství sportovní gymnastiku a dobrou fyzickou kondici si snažím udržovat, i když jsem po zranění s cvičením na vrcholné úrovni musel skončit. Vyučil jsem se elektromechanikem a žil s rodiči na venkově, ale práce, kterou jsem dělal, mě nebavila. Pak mi kamarád poradil, ať zkusím rallye. Do té doby jsem věděl jen, že existuje. Jel jsem s Peugeotem 106 a chytlo mě to.