Článek
"Být s patnácti body na pátém místě je opravdu hodně tvrdé, ale je to logické vyústění situace, kdy jsme třikrát po sobě dojeli jen s jedním vozem. Nešťastná souhra okolností, která nás provázela, může vést k závěru o 'smůle' týmu. Já ovšem nejsem přítelem takových hodnocení, která jsou tak trochu prvoplánová a až příliš jednoduchá," uvedl před startem soutěže na Novém Zélandu šéf týmu Guy Fréquelin.
Obhájce loňského prvenství Sébastien Loeb vstoupil do letošního roku vítězstvím v Monte Carlu, ve Švédsku ale nedojel a v Mexiku skončil čtvrtý až po tuhém boji. V pořadí figuruje na čtvrtém místě, své postavení ale nijak tragicky nebere. "S výkony můžeme být poměrně spokojeni: ve Švédsku jsem jel na čelních pozicích, v Mexiku jsem vyhrál několik RZ a jel jsem v rytmu Pettera," prohlásil francouzský jezdec.
Soutěž na Novém Zélandu patří mezi Loebovy oblíbené. "Silnou stránkou této rallye jsou tratě, takové nenajdete nikde jinde. Mám rád tyhle rychlé průjezdy, kde nejsou rovné úseky, a kde vám zatáčky vnutí svůj rytmus a navíc mají svůj slavný 'vrtulový' charakter. Auto v nich doslova tančí. Jenom je třeba se hlídat, aby to člověk moc nepřehnal," upozornil.
Loeb je rád, že nebude čistit
Loni musel coby vedoucí jezdec šampionátu 'čistit' ostatním trať, letos se mu tato nepopulární role vyhne. "Loni po první zkoušce, kdy jsem byl 'čističem', jsem už věděl, že nevyhraju : měl jsem už 44 s ztrátu. Po druhém průjezdu, ve stejném místě, jsem nabral jen čtyři vteřiny. Ovšem situace nemusí být stejná, může třeba pršet..." uzavřel Loeb.
Týmový kolega francouzského pilota Francois Duval letos ještě do šampionátu jezdců nebodoval, ambice ale neztrácí. "Vzhledem k náročnosti místních RZ, je k zajetí dobrého výsledku nezbytná hodně velká zkušenost a mým hlavním cílem bude obohatit tu svou. Byl bych určitě spokojený s umístěním do pátého místa a naprosto šťastný pokud bych nakonec stál i na stupních vítězů," prohlásil belgický jezdec.
Duvalův plán zapadá i do představ šéfa týmu. "Rádi bychom se dostali na své obvyklé pozice, tzn. jeden vůz na stupních vítězů a druhý do pátého místa. Před soutěží jsme výrazně zapracovali na voze, je ale velkou neznámou, jak se připravovali naši konkurenti," dodal Fréquelin.