Hlavní obsah

Císař Loeb v Německu nezaváhal počtvrté v řadě

PRAHA

Ačkoliv je Sébastien Loeb Francouz, jako doma se cítí na Německé rallye. Obhájce loňského titulu mistra světa a suverén letošního ročníku šampionátu dokázal se svým Citroënem Xsara WRC o víkendu vyhrát na asfaltových tratích v okolí císařského města Trieru počtvrté v řadě a jen potvrdil, že hlavním kandidátem na letošní korunu pro krále světové rallye je právě on.

Foto: Citroën

Posádka továrního týmu Citroën Sébastien Loeb (vpravo) a Daniel Elena

Článek

Před třemi lety byla Německá rallye vůbec prvním podnikem MS, v němž si tehdy osmadvacetiletý pilot dojel pro své první vítězství v seriálu. Letošní triumf v Trieru měl pro Loeba pořadové číslo osmnáct.

"Každý ví, že Německo považuji za svou domácí rallye. Právě sem za mnou přijíždí nejvíc mých příznivců, kteří mě chtějí vidět. Proto jsem chtěl Německo vyhrát znovu. První den jsme jeli hodně rychle. Pak už jsme se trochu krotili. Je to sice méně zábavné, ale zase stojí za to, přinést týmu jisté body," má jasno francouzský jezdec, jenž má po jedenáctém podniku MS náskok před druhým Markusem Grönholmem z týmu Peugeot 32 bodů.

Německý asfalt sedl také dvojce Citroënu, Francoisi Duvalovi. Belgičan ještě nedávno bojoval o přízeň vedení týmu, v Trieru ale dokázal zopakovat své loňské druhé místo, pro které si však tehdy dojel ještě v barvách Fordu.

"Byl to super víkend. Potvrdili jsme, že se na nás tým může spolehnout a že umíme zajet dobrý výsledek. Bylo hodně stresující jet a vědět, že nesmíme udělat sebemenší chybu. Pro mě osobně je nejpozitivnějším zjištěním to, že jsem schopen jezdit ve stejném rytmu jako Séb. Je to důležité pro moje sebevědomí, pro moji budoucnost," uvědomuje si Duval.

Absolutní spokojenost

Dominanci Citroënu podtrhl v Německu výsledek juniorského šampionátu, v němž se na prvních dvou místech umístili Španěl Dani Sordo a Brit Kris Meeke s vozy C2. Šéf továrního týmu Guy Fréquelin také v cíli zářil radostí.

"Jsem rád, že se nám podařilo soutěž dokončit bez chyb, s nejlepším možným výsledkem. Všichni vidí, jak náš náskok narůstá a myslí si, jak to není snadné. Jenže opak je pravdou. Jsme pod neustálým silným tlakem. Že rallye skutečně není nic předem nalinkovaného, nám daly zatraceně znát malé incidenty na začátku druhé etapy," upozornil.

Šestnáctidílný světový šampionát v Německu vstoupil do své závěrečné třetiny, pětici posledních soutěží odstartuje v polovině září tradiční Britská (dříve R.A.C.) rallye.

Související témata: