Článek
Před devátým startem na maratónské soutěži čtyřiačtyřicetiletý rodák z Bruntálu vyměnil kompletní posádku a osvědčené bratry Kiliány nahradil navigátor Rostislav Plný a mechanik Jiří Stross.
„Jirka se mnou jel Silk Way rallye, s Rosťou jsme se pak společně v autě sešli jen v rámci testování. Ale on už maratónské soutěže jel a na nějaké velké sžívání stejně není čas," krčil rameny Kolomý.
Pilot, jehož dosavadním maximem je páté místo v roce 2013, pojede popáté jako jednička týmu Buggyra. „Mám na kontě vyhrané etapy, což je krásný úspěch, ale klíčové je konečné umístění. I proto doufám, že se roky zkušeností zúročím a budu si moc v rukou polaskat sošku beduína za celkové vítězství," zasnil se Kolomý.
Je nadšený z těžkého úvodu, který organizátoři pro soutěžící připravili. „Mám náročné etapy rád, stejně jako jízdu v písku. A letos se hned od prvních dnů pojede v dunách. V minulosti se bojovalo o startovní čísla, ale nyní bude po úvodní etapě všechno nalajnované," předvídal Kolomý.
„Když náhodou člověk v písku auto neudrží na kolech nic se nestane, což je super. Vždy si totiž říkám, že pojedu hlavou a určité úseky prodám, jen abych neriskoval. Jenže mám pocit, že se jezdí taková střelba, že nelze vypustit ani kilometr," vykládal Kolomý.
Stejně jako v továrně Buggyry poctivě chystali závodní auto, nepodcenil ani zkušený pilot osobní přípravu. „Chodil jsem plavat, využíval trenažér a hodně jsem jezdil na kole. U nás, kde není rovina, jsem do konce listopadu absolvoval alespoň čtyřicet kilometrů denně. Za sezónu jsem udělal dva tisíce," vypravoval Kolomý.
A na cestu do Jižní Ameriky jako tradičně přibalil i patřičné množství klobás z rodinného řeznictví. „Těch není nikdy dost, i proto jsem na zásoby osobně dohlédl. Pro každého je dostatek, ale na rozdělení dohlédnu osobně," smál se Kolomý před startem jubilejního ročníku.