Článek
Roman Kresta, pilot stáje Ford, se do soutěže vrátil v rámci super rallye v sobotu, ale problémy s motorem ho vyřadily ještě před startem první rychlostní zkoušky dne. "Odešla elektronika, nic konkrétnějšího nevím," pokrčil rameny se svěšenou hlavou v servisní zóně.
Vedení týmu Ford nicméně českou posádku vyslalo i do nedělní etapy. Výsledek? Po dvou rychlostních zkouškách Kresta odstoupil kvůli zdravotním problémům svého spolujezdce Jana Možného, který po celkově sedmnácté rychlostní zkoušce zkolaboval. "Fakt jsme nemohli pokračovat. Honza na tom byl špatně," líčil Kresta.
Je pochopitelné, že český pilot za takové situace zamířil do servisu, aby zajistil pro spolujezdce vyšetření. "Šlo o důsledek zranění z páteční nehody. Mám naražená žebra," vysvětlil Krestův navigátor. Rentgen v nemocnici zlomeninu neodhalil. "Dostal jsem kapačku, mám to silně pohmožděné," vylíčil Možný. "Bolelo mě to už od pátku," přiznal.
Je šokující, že Možný za takové situace vůbec do nedělní etapy nastoupil. Následné kratičké účinkování české posádky totiž vzbudilo velké rozpaky, spíše ostudu. "No a co? Prostě jsme to zkusili," neřešil situaci Možný. "Věděl jsem, že to Honzu bolí. Ale neřekl, že jet nechce," uvedl Kresta.
Sečteno a podtrženo dvojka týmu Ford absolvovala tři rychlostní zkoušky o celkové délce 48,84 km. K tomu pár set metrů druhé erzety vrcholící karambolem. Přitom Akropolis rallye měla být soutěží, kde Kresta v důvěrně známém prostředí ukáže svoji sílu. "Samozřejmě jsem zklamaný," zhodnotil jezdec bídné vystoupení v Řecku.
Schwarz zkoušel nové věci
Stejně žalostně si při Akropolis rallye vedl český tým Škoda Motorsport. Němce Schwarze v pátek vyřadily problémy s chlazením, Fin Tuohino odstoupil kvůli poruše spojky, která byla zapříčiněna nárazem do kamene. V sobotu pokračoval v rámci super rallye Schwarz a také druhý finský jezdec Škody Jani Paasonen. V sobotu dopoledne při 9. rychlostní zkoušce však nezvládl zatáčku a s vozem sletěl do dvacet metrů hluboké propasti.
"Tolik jsem se snažil neudělat chybu," posteskl, když z vozu vystoupil nezraněn stejně jako spolujezdec. Naděje na vylepšení dvanáctého místa byla pryč, vůz měl poškozený rám. "Byla tam velmi rychlá levá zatáčka, navazovala pravá. Chtěl jsem si pomoct ruční brzdou, ale na levé straně pod koly vozu nebyl žádný podklad. Během těch několika kotrmelců jsem měl dostatek času, abych si vše v hlavě přehrál."
Schwarz v sobotu i v neděli dle svých slov zkoušel nové věci, na závěr soutěže pak zcela bezstarostně v roli komentátora vyzpovídal vítěze rallye Loeba pro stanici RTL...