Článek
Stačilo pár minut, jen se přehoupnout přes první dunu po startu a zjevil se obraz jak po vojenském ležení. „Viděli jsme pohřebiště a došlo nám, že to fakt bude hrozné. Leželo tam pět kamionů na boku, zapadané buginy i zahrabaná auta, co nemohla vyjet,“ popisuje dakarský novic Stiblík úvod etapy, která si už dopředu vysloužila označení „nejtěžší v historii“ či „doposud nepoznaná“.
Mezi uvíznutými posádkami byl i jeho týmový parťák Jaroslav Valtr. Stiblík se k němu snažil dostat, což se povedlo až na třetí pokus, protože i on zapadl. Z písku se nakonec dostali, Valtr navrhnul, že pojedou spolu a on coby zkušenější pilot mu bude ukazovat cestu.
„Přehoupli jsme se před dvě tři údolí, než jsme zůstali zase v jednom trychtýři. Pak jsme ale dojeli na solisko, kde jsme museli opravit servo pumpu a došlo, že nemáme šanci do druhého bivaku dojet. Bylo by to strašné a zase za tmy,“ uvedl Stiblík.
Ten už noc v poušti prožil v pondělí, kdy sotva stihl start úterního pokračování. Tehdy spal jen dvě hodiny, i proto zvítězilo racionální rozhodnutí, že se vrátí zpět. „Musím se ještě v písku hodně učit,“ přiznal.
Teoreticky se do závodu může s vysokou penalizaci a bez šance na celkové pořadí vrátit. Jak jsou na tom jeho dva týmoví parťáci Valtr a De Baar, s ohledem na pokračování v závodě není jasné. Noc strávili v poušti opravováním aut a do žádného bivaku se zatím nedostali.
Noc uprostřed pouště stráví také Valtrův syn Michal, který rovněž jede s kamionem. „Dnešní etapa je opravdový křest ohněm. Míša s posádkou i kamion jsou v pořádku a rozhodl se z důvod bezpečnosti po setmění ve velkých dunách nepokračovat. Aktuálně bivakují ještě s jednou posádkou kamionu (Ital Pellegrinelli) přímo v dunách a ráno budou pokračovat,“ publikoval na sociálních sítích Valtr Racing Team.