Článek
Tvrdá zkouška skončila, tým může být spokojený. „Podařilo se nám zde odzkoušet opravdu všechno, co jsme chtěli. Nové zesílené kardany, pro které jsou v podstatě nejhorší malé kvalty a sypký písek, kde se s krouťákem dostáváme hodně vysoko, jsme podrobili opravdu extrémní zátěži. Tak náročné podmínky jako tady nikde v Evropě nenajdeme," vysvětluje šéfkonstruktér David Vršecký důvod testování v Tunisu.
„Teploty se přes den vyšplhaly vysoko přes čtyřicet stupňů, takže jsme si mohli otestovat i chladící systém, který máme z velké části nový a musím říct, že všechno fungovalo. Veškerá data ale ještě důkladně vyhodnotíme v BTC," dodává.
Se stovkami kilometrů v sypkém písku se popasoval i pilot Martin Šoltys. „Jezdili jsme téměř každý den. Brzy ráno za úsvitu, kdy je písek ještě studený a tolik se nesype, i v odpoledních hodinách, kdy je tomu právě naopak. Tam už člověk potřebuje nějaké zkušenosti, aby se nezahrabal. Vyzkoušeli jsme si i navigaci, která je v tomto terénu také náročná. Musím říct, že z Tuniska odjíždím s dobrými pocity a plný naděje," pochvaluje si.
Co bude s Kolomým...?
Ožehavé téma posledních týdnů uvedl v úterním živém vstupu na pravou míru mentor týmu Martin Koloc. „Martin Kolomý je smluvním jezdcem týmu Tatra Buggyra Racing. V tuto chvíli má kompletně pozastavenou závodní a marketingovou činnost z důvodu opakovaného nerespektování dohod mezi týmem a pilotem. Každopádně s určitostí víme, že Dakar 2020 pojede posádka Martina Šoltyse. Zda do druhé Tatry usedne opět Martin Kolomý, nebo někdo jiný, budeme projednávat v následujících týdnech," avizuje Koloc.
„Potřebujeme budovat tým na silných základech. Mít jezdce, kteří s týmem žijí a dýchají za něj. Proto jsme se také rozhodli založit projekt Buggyra Academy, jehož prostřednictvím chceme hledat právě nadějné piloty již od dětských let a pomoci jim s jejich růstem. Po světě se pohybuje nepochybně hodně talentů motorsportu, ale momentálně se dokáží prosadit převážně ti, kteří na to mají patřičné finanční možnosti. To chceme změnit a dát šanci opravdu všem, kteří splní daná kritéria," vysvětluje.
První opravdu náročnou zkouškou Buggyra Academy prošla v Tunisku Aliyyah Koloc. „Je vidět, že talent má, a hlavně se nebojí. Vyzkoušela si jak jízdu s buggy Can-Am, tak s Tatrou. V minulých týdnech usedla také za volant okruhového speciálu nebo Škody RS. Zatím je to hledání, co jí bude sedět nejvíc. Učí se velmi rychle. Pokud bude pokračovat v tvrdé práci, má našlápnuto hodně vysoko," hodnotí členku akademie Vršecký.