Článek
Taktizovat se musí. I proti týmovému kolegovi Loebovi, i když je otázkou, jak se na to budou bájní řečtí bohové dívat. Dvojka tovární stáje Citroen Ogier totiž při sobotní noční erzetě, která se jela po dlouhých letech při sedmém podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích premiérově a přilákala do kopců nad Korintem spoustu motoristických nadšenců, držel palec na stopkách a rozehrál velkou partii.
Klidně se ve výsledkové listině noční speciálky propadl, jen aby se Loeb dostal před něho. Ale samo sebou že o pouhé 2,2 sekundy, což je náskok neznamenající na řeckých cestách vůbec nic. Hlavní je, že sedminásobný mistr světa pojede poslední den Rallye Akropolis první a bude Ogierovi čistit trať do kamení a štěrku, což je role krajně nevděčná.
Sébastien Ogier se Citroënem na trati Rallye Akropolis.foto: Zdeněk Sluka
Loeb se o tom přesvědčil v pátek, norský veterán Petter Solberg, jenž po prvním dnu vedl, v sobotu. Přesto se jednička továrního týmu Citroenu Loeb nad vychytralost svého stájového kolegy Ogiera, jenž tvrdil, že nevěděl, co se děje a proto se propadl v erzetě až na čtvrté místo, povznesl.
„V pořádku. Alespoň máme dobrou výchozí pozici,“ zasyčel, zatímco Ogier se vymlouval, že v prachu vůbec nic neviděl, řídilo se mu těžko a jen proto mu Loeb nadělil přes sedmnáct sekund a tudíž se posunul do vedení.
Bohové ale všechno viděli. Suveréna Latvalu, který po dopoledním martyriu s turbem dosáhl v noci v klikatých vlásenkách nejrychlejšího času a jen zářil. „Klidně bych jezdil celou noc. Šlo to velice dobře a jízdu jsem si vyloženě užíval,“ rozplýval se.
Vychytralého a taktizujícího Sebastiena Ogiera ale zrovna tak.
Proto se čeká, zda v závěrečný den Řecké rallye zasáhnou. Je to přece jejich rallye. Rallye bohů.