Článek
Kresta kraloval absolutnímu pořadí Bohemie od třetí rychlostní zkoušky, ve které měl Kopecký problémy s brzdami. Bývalý okruhový jezdec však poté dosahoval jednoho nejlepšího času za druhým a v posledním měřeném testu se dostal i do čela. "Něco podobného se mi ještě nestalo. Abych měl před poslední erzetou takový náskok a nevyhrál," kroutil Kresta hlavou v cíli.
Pro něj osudový okamžik přišel šest kilometrů po začátku závěrečného měřeného testu. "Co se stalo, netuším. Nejsem si vědom, že bych udělal nějakou chybu nebo na něco najel," tvrdil. Že přišel o vítězství, bylo Krestovi jasné hned. Ohroženo bylo i druhé místo, neboť od Pecha jej v té chvíli dělila minuta. "Jel jsem naplno až do cíle, ale stejně jsem ztratil 50 sekund," přiznal Kresta.
Nejlepší český jezdec zatím neví, s jakým vozem bude dále v sezóně pokračovat. Subaru Impreza WRC, se kterým předtím doma dvakrát vyhrál, řídit nebude. "Subaru tady již není," řekl Kresta. Záležet bude na Tomáši Hrdinkovi, za jehož tým Styllex jezdí.
Pech věděl, že rozhodne chyba
Kopecký si byl vědom, že mu vítězství spadlo do klína. "Nečekal jsem to, ale takový už motorsport je. Něco se vám může stát na posledním kilometru či na přejezdu do cíle," podotkl Kopecký, jenž vyhrál jedenáct z patnácti rychlostních zkoušek soutěže.
Že měl jeden z jeho hlavních soupeřů problém s defektem, postřehl již na trati, kde ležela potrhaná guma. "Soustředil jsem se ale i nadále na svou jízdu. Že měl problém Roman, jsem viděl až v kontrole podle času," uvedl dvaadvacetiletý Kopecký, jenž startoval do erzet třetí za Krestou a Pechem.
Dlouho se ve hře o první místo držel i Pech, který po úvodní etapě ztrácel na Krestu necelých jedenáct vteřin a pošilhával po prvním vítězství v sezóně. Výlet mimo trať na jedenáctém úseku však jeho šance na výhru zmařil.
"Věděli jsme, že rozhodne jedna chyba a já ji udělal," zlobil se na sebe Pech. Do té doby jezdil vyrovnané časy s Krestou. "Něco podobného se mi ještě nepodařilo. V sedmi erzetách jsme byli vyrovnaní," pochvaloval si.
V cíli čtyři vozy WRC
I když byl Pech nakonec s třetím místem spokojen, mrzelo ho, že v závěru jel na jistotu. "Drobně pršelo a nechtěli jsme riskovat. Kdybych ale tušil, že Roman udělá chybu, zrychlil bych. Těch čtyřiadvacet vteřin, které nás dělily, bych v posledních třech erzetách našel," přiznal Pech.
Do cíle nakonec dojely pouze čtyři z osmi speciálů WRC, které se v pátek postavily na start. Odstoupivší Emila Trinera a Pavla Valouška v neděli následoval Štěpán Vojtěch, který měl problémy se spojkou, a technické potíže zastavily i Martina Prokopa.
Na čtvrtém místě skončil Nor Thomas Schie, pátá pozice nakonec patřila zkušenému Ladislavu Křečkovi. Několikanásobný český šampión a dvojnásobný vítěz této soutěže dosáhl cenného výsledku se starým Fordem Escort, se kterým v okolí Mladé Boleslavi triumfoval v roce 1996.
Oficiálním vítězem Peták
Nejrychlejším jezdcem Evropského poháru - zóny Východ, do kterého se rallye také započítávala, se stal v absolutním pořadí šestý Josef Peták. V kontinentálním mistrovství totiž nemohou startovat vozy třídy A8, tedy ani speciály WRC. Peták byl díky tomu také vyhlášen oficiálním vítězem Rallye Bohemia, neboť český šampionát byl k této akci "pouze přiřazen".
Šestým dílem domácího mistrovství bude Barum rallye, která se v okolí Zlína uskuteční od 26. do 29. srpna. I zde se bude opakovat situace z Mladé Boleslavi. Zlínská soutěž je součástí ME a vozy třídy A8 v ní budou startovat 'odděleně'.
Rallye Bohemia (neoficiální výsledky) | |
1. Kopecký, Schovánek (Škoda Fabia WRC) | 2:17:37,2 hod. |
2. Kresta, Tománek (Ford Focus WRC) | + 22,2 |
3. Pech, Uhel (Ford Focus WRC) | + 46,5 |
4. Schie, Engen (Nor./Toyota Corolla WRC) | + 6:55,3 |
5. Křeček, Hršel (Ford Escort Cosworth) | + 10:03,6 |
6. Peták, Benešová (Peugeot 306 Maxi) | + 11:00,0 |
7. Arazim, Gál (Mitsubishi Lancer EVO VII) | + 11:03,0 |
8. Pattison, Molyneux (Brit./Mitsubishi Lancer EVO VII) | + 11:35,6 |
9. Barvík, Konečný (Mitsubishi Lancer Evo VI) | + 12:50,5 |
10. Béreš, Starý (SR/Mitsubishi Lancer Evo VIII) | + 13:03,6 |
Průběžné pořadí seriálu | |
1. Pech, Uhel | 98 bodů |
2. Kopecký, Schovánek | 92 |
3. Kresta, Tománek | 84 |
4. Prokop, P. Novák (Škoda Octavia WRC) | 60 |
5. Arazim, Gál | 39 |
6. Baumschlager, Wicha (Rak./Mitsubishi Carisma EVO V) | 30 |