Hlavní obsah

Bikový fenomén Vouilloz se již těší na další starty s fabií

PRAHA

Mr. Perfect ve sjezdu na horských kolech. I tak říkali odborníci a fanoušci třiatřicetiletému Francouzi Nicolasi Vouillozovi, když řádil na svém bikovém speciálu na svazích.

Článek

Nevysoký rodák z La Grave De Peille byl prakticky nepřemožitelný. Teď se snaží stejným způsobem prosadit na světové scéně v rallye, kde by měl v nadcházející sezóně pilotovat vůz Škody.

Se speciálem Fabia S2000 získal o víkendu senzační třetí místo při legendární Rallye Monte Carlo. „Neuvěřitelně opojný pocit být na stupních vítězů, zvláště když jsem jel se Škodou poprvé a navíc jsem nikdy v minulosti Rallye Monte Carlo nedokončil,“ tetelil se v cíli blahem Vouilloz. „Přitom bydlím čtyřicet kilometrů od Nice a tratě dobře znám,“ dodal.

Stupně vítězů k jeho jménu patří. Dříve skákal na pódium pro vítěze při závodech horských kol ve sjezdu. Desetkrát se v téhle disciplíně stal mistrem světa, sedmkrát mezi elitou. Od roku 1995 do roku 1999 nenašel přemožitele. Další tituly přidal v roce 2001 a 2002. A pak vydal šokující prohlášení, že scénu horských kol opouští. Neměl soupeře, ztratil motivaci. Ale adrenalin mu chyběl. I proto už od roku 2000 pokoušel štěstí při rallye.

Tam našel nový náboj, novou motivaci. „Sjezd na horském kole byl můj první sport. Ale už jsem všechno vyhrál. Rallye je úplně odlišná disciplína. Našel jsem ztracenou chuť,“ vykládal Vouilloz. V MS v rallye byl nejlépe devátý při Britské rallye 2004. V roce 2007 se stal celkovým vítězem seriálu IRC. Právě při jeho prvním podniku v letošní sezóně naskočil do Fabie S2000. „Auto se skvěle ovládalo. Ale ani chvíli jsem nemyslel na vítězství, nechtěl jsem útočit. Jel jsem klidně a spíše vyčkával,“ ohlížel se za soutěží Vouilloz.

Štěstí na vůz

Může stejně jako na kole v budoucnu dominovat v rallye? „Na kole jsem velmi tvrdě trénoval, ale v autě je vše úplně odlišné. Musíte mít i štěstí na vůz,“ připomínal Francouz, že nejsou na rozdíl od kol klíčové jen schopnosti jezdce. „Příkladem je Loeb, který má výborný stroj. A kromě toho je také strašně silný mentálně, nedělá žádné velké chyby,“ vyprávěl Vouilloz.

Přestože jeho kousky při sjezdech po drsných cestách v horách budily respekt a naháněly hrůzu, francouzský pilot si nemyslí, že si z hlediska bezpečnosti polepšil. „Jasně že na svahu občas člověk zažije horké chvilky a při pádu si můžete natlouct, nebo něco zlomit, ale když vyletíte ve stokilometrové rychlosti s autem do lesa, máte větší problém,“ přemítal Vouilloz.

Na kole pořád jezdí. Však je v civilní profesi reprezentantem společnosti Lapierre zabývající se výrobou horských kol. I proto pravidelně trénuje. „Cítím se pořád ve skvělé fyzické kondici. Horské kolo je pro trénink vynikající. Však také bylo snadnější trénovat na biku než v autě pro rallye. Tam jsou možnosti mnohem omezenější,“ posteskl si.

Díky výbornému výsledku z Monte Carla však doufá, že dostane od francouzského zastoupení Škody šanci ke startu v dalších závodech IRC. „Žádná konkrétní dohoda neexistuje, ale měl bych jet minimálně čtyři asfaltové soutěže. Moc se na další svezení ve Fabii S2000 těším.“

Související témata: