Článek
„Samozřejmě jsem maximálně spokojený, protože šlo o hodně složitou rallye. Už před startem jsem myslel na vítězství a chtěl jsem potvrdit svůj náskok v čele seriálu,“ připomínal osmadvacetiletý rodák z městečka Punkaharju, že už na italský ostrov přijel jako lídr seriálu.
Před Kopeckým byl v čele o sedm bodů. První rychlostní zkoušku soutěže dlouhé 216 kilometrů nezvládl podle představ. V průběhu soboty se však držel na dostřel nejlepších
„Musel jsem čistit trať, což mi nevyhovuje,“ připomínal pravidlo, že lídr vyráží na trať jako první a „zametá“ cesty pronásledovatelům. V neděli se však pozice prvních deseti otočily. Hänninen byl průběžně třetí, tudíž startoval jako osmý. Největší soky měl však za sebou. Na čisté trati však předvedl hned v dopoledních zkouškách drtivý útok. „Chtěl jsem soupeře znervóznět,“ líčil.
Soupeři chybovali
Jeho záměr mu vyšel dokonale. Britský lídr Peugeotu Chris Meeke tlak neustál a havaroval. Tou dobou už finský borec ve službách mladoboleslavského týmu předstihl i po sobotě vedoucího Andreucciho rovněž v Peugeotu. „Čekal jsem, že kluci vydrží déle,“ culil se Hänninen v cíli.
Úsměvy rozdával na všechny strany. Nebylo divu. Už jednou útočil na titul. V roce 2008 byl vicemistrem světa v kategorii produkčních vozů s Mitsubishi Lancer. Teď má titul mnohem blíže. „Fabia je skvělá,“ pochvalně hladil zaprášené auto. „Tratě byly strašně rozbité, plné kamení a v neděli navíc všude číhaly skály. Ale neudělal jsem žádnou chybu, zatímco ostatní se přehmatů nevyvarovali,“ líčil Hänninen.
Ve zbývajících závodech by vedoucí pozici rád udržel. „Situace je velmi dobrá,“ usmál se nad náskokem jedenácti bodů. „Ale současně si uvědomuji, že pokud nedokončím příští soutěž, může být po náskoku. Tudíž se pokaždé budu snažit jet hlavně maximálně zodpovědně a současně tak rychle, abych nechyběl na stupních vítězů.“