Článek
Závodníci potřebují zlepšit fyzičku, jízdu v písku, získat jistotu v navigování a mechanici budou také testovat technické novinky, kterými stihli vylepšit Frantu, žlutou závodní liazku Martina Macíka.
„Každý den plánujeme zvládnout 200–300 kilometrů, domů si povezeme kolem 4000 kilometrů najetých v poušti. Vybrali jsme místo, kde je opravdu rozmanitý terén, kromě písku a velkých dun dojde určitě i na kamení, pisty a Brabčákovu oblíbenou velbloudí trávu,“ usmívá se Macík, pátý nejlepší pilot kamiónu na Dakaru 2018.
O nečekané situace není nouze. „Brabčák si udělal výlet. Podařilo se mu s motorkou zahrabat až po nádrž, v životě jsem nic podobného neviděl. Nebyl ji schopen sám vytáhnout, takže šel několik kilometrů pěšky do bivaku a s pomocí dalších kluků ji pak jeli vykopat,“ popisuje Macík. Dolování závodních strojů z písku je v rámci soustředění jednou z vůbec nejčastějších činností. „Frantu už zvládáme vyprostit za 20–30 minut, záleží na stupni zahrabání. Ale zaměřujeme se hlavně na techniku jízdy a snažíme se získat také potřebnou rychlost, protože poslední Dakar byl místy až nesmyslně rychle rozjetý,“ doplňuje Macík.