Článek
Jak vyhráli tři etapy a obsadili celkové čtvrté místo hned za kamazy, už probrali v posledních dnech několikrát. Během živého vysílání přímo ze sedlčanské dílny pro partnery i fanoušky došlo také na další osobní zážitky.
Třeba špičkování s Kocourem, tedy Martinem Macíkem starším, který sedlčanskou stáj vybudoval a řídí. Na Dakar přivedl i svého syna, který teď tátu konečně vyrovnal. Macík starší dojel čtvrtý v roce 2010 ještě v Jižní Americe.
„Blbé, už jsem stejně dobrý jako ty, říkám tátovi. No, blbé, říká on," směje se Martin Macík mladší s notnou dávkou nadsázky.
🚚 Trucks - stage 12 🏁
🥇 @martinmacikjr (CZE)
🥈 Dmitry Sotnikov (RUS)
🥉 Anton Shibalov (RUS)
🏆 Martin Macik claims his 3rd stage victory this year. Dmitry Sotnikov wins the overall classification. 👏#Dakar2021 pic.twitter.com/gKONRw2j41
— DAKAR RALLY (@dakar) January 15, 2021
Navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda hned dávají k lepšímu, že díky etapovým triumfům se jejich šéf poprvé odhodlal k chlapskému objetí.
„Vždyť my s tátou ani nevíme, jak se obejmout. Jak to neděláme často, hledali jsme způsob... Žena viděla fotku a byla v šoku. Táta tě obejmul? psala mi se smajlíkem," culí se synátor.
Týmově sladěné porody
Hned v neděli po příletu dodatečně oslavil s rodinou první narozeniny dcery Mii, která se narodila právě v průběhu loňského Dakaru.
Letos se v posádce chystá hotový baby boom. „Čekám další dceru během tří čtyř týdnů, možná dřív," hlásí Tomášek.
„Mám to asi stejně... Pojedu s dcerou na boby a budu jako Fery vyhlížet druhou dceru, která je úplně stejným způsobem na cestě," nenechá se zahanbit Švanda.
„Máme to plus mínus dva dny s dcerama," směje se Tomášek.
„Zajímavé. Máte to sladěné týmově. Já nečekám další dceru, aspoň o tom nevím," poznamenává Macík.
Jejich spanilá jízda má každopádně velký ohlas. Dalším důkazem je, že fanoušci během Dakaru zcela vybrakovali týmový fanshop.
Za rok se možná soukromá sedlčanská stáj představí na Dakaru v širším složení.
„Ano, stavíme v dílně další kamion. Uvidíme, jestli dáme dohromady další posádku, nebo ne. Všechno se odvíjí od peněz. Musela by být konkurenceschopná, aby mělo smysl ji postavit," avizuje Macík již ve zcela vážné rovině.