Hlavní obsah

Atraktivní Bohemka: Kopecký s Hänninenem, návrat hlásí Štěpán Vojtěch

PRAHA

V netradičním termínu, ale o to s atraktivnější startovní listinou odstartuje na konci příštího týdne 36. ročník Rallye Bohemia. Poslední podnik českého šampionátu slibuje dramatický souboj o konečné prvenství mezi obhájcem titulu Romanem Krestou a Václavem Pechem, příznivci automobilových soutěží se ale mohou těšit také na start jezdců továrního týmu Škoda Jana Kopeckého a Juho Hänninena. A po dvou letech usedne za volant rallyeového vozu Štěpán Vojtěch.

Článek

Organizátoři Bohemky registrují čtyřiasedmdesát přihlášených posádek. Díky posunu termínu se podařilo na start dostat i piloty s továrními speciály Škoda Fabia S2000, kteří se v letošní sezóně úspěšně představili v seriálu IRC. Kopecký byl dokonce ve hře o celkové prvenství, po havárii v předposledním podniku sezóny v San Remu ale o naději na triumf přišel.

Ve startovní listině lze nalézt hned osm speciálů specifikace S2000. Vedle Krestova peugeotu a továrních škodovek bude pozornost jistě poutat Štěpán Vojtěch, který absolvuje první rallye od soutěže mistrovství světa ve Walesu před dvěma lety. Někdejší účastník světového šampionátu se navíc vůbec poprvé v kariéře sveze také se škodovkou.

Napínavý závěr nabízí duel o letošního mistra mezinárodního mistrovství České republiky. Kresta jedoucí s vozem Peugeot 207 S2000 má sice s náskokem osmnácti bodů obhajobu na dosah, Pech ale se svým Mitsubishi Lancer EVO IX nehodlá boj předem vzdát. V nejsilnější třídě N4 se představí celkem pětatřicet posádek, proti osmi vozům specifikace S2000 stojí sedmnáct produkčních mitsubishi a deset vozů Subaru.

Nejdelší erzeta v Česku

V novém termínu 15. - 16. října bude mít rallye trochu odlišnou podobu. Pojede se sice převážně na tradičních tratích, na kterých ale budou panovat jiné podmínky. "Na silnicích bude listí a zřejmě i voda. Navíc se pojede více za tmy. Proto jsme se snažili zajistit větší zabezpečení a vše jsme zohledňovali i při výběru tratí," uvedl ředitel soutěže Jan Mochan.

Specifikem Rallye Bohemia bude 45 km dlouhá rychlostní zkouška, delší test se v Česku nikdy nejel. "Nebyla to naše priorita, vyplynulo to ze všech okolností. Z minulosti ale máme zkušenosti se čtyřicetikilometrovou erzetou a pro jezdce to bylo zajímavé. Proto jsme se toho nebáli," poznamenal ředitel soutěže.

Extrémně dlouhý měřený úsek se pojede v pátek a hned dvakrát. Vedení soutěže si kvůli němu muselo dát velký pozor na sestavení startovní listiny. Existuje totiž reálná možnost, že se budou jednotlivé vozy dojíždět. "Startovku jsme dělali asi tři dny a měli jsme několik verzí. Vše jsme konzultovali i s řadou odborníků a posílali ji k oponentuře. Udělali jsme maximum," uvedl Mochan.

Centrum rallye bude opět v Mladé Boleslavi, kde bude nově i hlavní servisní zóna a stejně jako v předešlém roce se zde uskuteční městská rychlostní zkouška. Nejnáročnější etapy, takzvané liberecké, čekají na startující v sobotu. Již tradičně bude součástí rallye i paralelní erzeta na okruhu v Sosnové na Českolipsku, která bude tentokrát celou rallye uzavírat.

Související témata: