Článek
Máte za sebou sérii testů. Neříkal jste si někdy, tak do tohohle nejdu?
To rozhodně ne! Naopak mě to vtáhlo.
Jaké máte pocity z auta?
Velmi dobré. Je to ohromné svezení, ale určitě ne o tom, že plynový pedál držíte pořád na podlaze. Kamión musíte mít pod kontrolou. V opačném případě to může skončit strašnou ránou. Mám k autu respekt, takže zbytečně neriskuji.
Mluví vám Aleš Loprais do řízení?
Hodně, ale v dobrém, protože to potřebuji. Lapám každé jeho slovo, on má ohromné zkušenosti.
Jedete sice s dakarským modelem, ale troufl byste si svého kolegu a učitele porazit?
O tom to není. Aleš mi sice říká, že největšího soupeře bude mít v týmu. Beru to jako povzbuzení.
S jakým cílem do Ruska jedete?
Podporovat Aleše na trati, ale mým úkolem není závodit se špičkou. Především potřebuji sbírat zkušenosti a chci pochopitelně vidět cíl v Soči, a sedět při tom za volantem závodního auta.
Společně s Petrem Almášim a Radimem Pustějovským tvoříte novou posádku. Jak funguje?
Všichni se učíme. Ale jde nám to. Pochopitelně nás prověří až samotná soutěž.
Těšíte se na trať druhé nejslavnější soutěže po Dakaru?
To v každém případě, hodně jsem o ní slyšel. Už cítím takové správné mrazení.
Máte z něčeho obavu?
Žiji v jakési sladké nevědomosti, myslím tím, že nemám vlastní zkušenosti s takovou soutěží. Tudíž ani nevím, čeho se na Silk Way Rally bát.
Zatímco Loprais jede v barvách InstaForex Loprais Teamu, vy za Bonver Dakar Team. Co si za tím lze představit?
Nic mimořádného, jde o partnery, bez nichž by dvě auta a dvě asistence nevyjely. Jinak máme samozřejmě vše společné.